اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حل مشکلات مرکز بهداشتی تلمادره مازندران فراموش شد

خبرگزاری فارس: حل مشکلات مرکز بهداشتی درمانی تلمادره در مرکز استان مازندران به فراموشی سپرده شد.

حل مشکلات مرکز بهداشتی تلمادره مازندران فراموش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هنوز ضجه‌های اهالی روستای کوات تاریخی ‌ترین روستای مازندران که جوان رعنای‌شان در اثر نداشتن امکانات اولیه در درمانگاه تلمادره فوت کرد، شنیده می‌شود.

درست است که این مسئله از ذهن مسئولان بهداشتی درمانی ساری به فراموشی سپرده شده، ولی اهالی روستای کوات در مازندران هنوز آن شب دردآور را فراموش نکرده‌اند.

اهالی روستای کوات فراموش نکرده‌اند که درمانگاه تلمادره برای انتقال بیمار به مرکز درمانی مجهزتر با چه چالش جدی مواجه شدند.

فراموش نکردند که به خاطر نبود امکانات اولیه در یک درمانگاه مسئولان اورژانس سیار سمنان مستقر در دوراهی فولادمحله به کمک‌شان شتافتند.

اما ظاهرا مسئولان فراموش کردند که امکانات مرکز درمانی تلمادره به اندازه اورژانس پایگاه 115 سمنان نیست که وقتی دکتر اورژانس از مسئول درمانگاه درخواست کپسول هوا کرد، وقتی نگاهی به درجه کپسول انداخت از خالی بودن کپسول هوا در منطقه درمانی که قرار است به حدود 3 هزار نفر جمعیت خدمات‌دهی کند، تنها به نشانه تاسف سر تکان داد.

انتظار این بود که پس از درج خبر درگذشت یک شهروند 45 ساله در شهرستان ساری که به دلیل نبود امکانات مرکز بهداشتی رقم خورد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به رفع مشکلات درمانی این منطقه اقدامی اساسی انجام دهند، اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از درج خبر عملکرد ضعیف مرکز درمانی تلمادره و ساری تنها به ارسال پاسخ اقدام کرد.

انتظار این بود که مسئولان برای بررسی مشکلات بهداشتی منطقه پشت‌کوه از نزدیک مسئله را بررسی و نسبت به رفع آن اقدام کنند و حتی پس از بررسی‌های خبرنگار فارس مسئولان قول دادند که از نزدیک امکانات موجود منطقه محروم چهاردانگه بررسی شود.

محمدمهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مصاحبه‌ای در سوم مرداد ماه از تقویت تجهیزات درمانی در بخش محروم تلمادره و بیمارستان درمان‌بستر کیاسر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا به خاطر مراجعه متعددی که در این بخش می‌شود این مراکز را در سطح‌بندی یک ببینیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران تاکید کرد: ارتقای فعالیت‌های مرکز بهداشتی درمانی در اولویت کار ما قرار دارد.

ناصحی متذکر شد: امکانات تخصصی در ساختارهای مرکز بهداشتی درمانی مناطق محروم دیده شد و همچنین در تلاش هستیم تا تجهیز آزمایشگاه‌‌ها و آمبولانس‌ها نیز در برنامه کاری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تا لحظه مخابره خبر و بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس در حوزه بهداشت و درمان مازندران، امکانات و تجهیزاتی به این مرکز اضافه نشد.

دفتر خبرگزاری فارس در مازندران آماده انتشار عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول