اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت دامپزشکی خراسان‌رضوی خبرداد

فعالیت 175 اکیپ بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز عید قربان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: روز عید قربان در خراسان‌رضوی 175 اکیپ بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در قالب 212 نفر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 175 اکیپ بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر عطارباشی مقدم صبح امروز در نشست خبری ساماندهی بهداشتی ذبح دام در روز عید قربان اظهار کرد: در راستای ساماندهی بهداشتی قربانی در عید قربان و بازگشت حجاج تمهیداتی در دامپزشکی اندیشیده شده است.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: در سال گذشته یک سوم دام قربانی خارج از کشتارگاه‌ها بوده است که امیدواریم این عدد به صفر نزدیک شود.

عطارباشی مقدم خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل بهداشتی ما ادعا می‌کنیم که خراسان‌رضوی از سایر استان‌ها در درجه بالاتری قرار گرفته است و در عید قربان به خاطر نگرانی‌هایی که درباره بیماری‌های مشترک بین دام و انسان وجود دارد تیم‌هایی در محل کشتارگاه‌ها برای نظارت حضور دارند.

وی با اشاره به نظارت ذبح دام در روز عید قربان گفت: روز عید قربان در خراسان‌رضوی 175 اکیپ بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در قالب 212 نفر فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به پیش سرد گوشت ‌قربانی گفت: در سراسر خراسان‌رضوی در کشتارگاه‌ها اتاق سرد قرار دارد و اگر کشتارگاهی اتاق سرد آن فعال نباشد از خودروهای سردخانه‌دار به صورت اجاره‌ای در محل مستقر می‌شود تا با نگهداری دام قربانی مرحله پیش سرد انجام شود و سلامت مردم به خطر نیفتد.

عطارباشی مقدم تاکید کرد: مردم توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و دام خود را خارج از کشتارگاه ذبح نکنند ضمن اینکه هرگونه کشتار در خارج از کشتارگاه به عنوان تهدید برای عموم تلقی شده و طبق ماده 688 مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود و مجازات آن یک سال حبس است.

وی در ارتباط با مجازات متخلفان اظهار کرد: مجازات در طول سال برای متخلفین اتفاق می‌افتد و تشکیل پرونده‌ها از اطلاعات مردمی و بازرسی مداوم و شبانه‌روزی دامپزشکی است که در واحدهای عرضه حضور دارند که مردم در مشهد مقدس می‌توانند با شماره تلفن 7250025 و 72500035 و 7250075 تماس بگیرند و در شهرستان‌های استان دامپزشکی استان پاسخگو است.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی خراسان‌رضوی یادآور شد: با توجه به اینکه دام موجود از لحاظ داشتن تب کریمه کنگو قابل تشخیص نیست دام را آلوده تلقی کرده و برای تماس با دام زنده از تجهیزات پزشکی استفاده کنند.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول