اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

اولویت طرح واکسیناسیون در مناطق شیوع تب مالت انسانی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: مناطقی که تب مالت انسانی در آنها شایع است باید در اولویت طرح واکسیناسیون قرار گیرند.

اولویت طرح واکسیناسیون در مناطق شیوع تب مالت انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، محسن مشکات عصر امروز در جریان بازدید از شبکه دامپزشکی بردسیر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید فرآورده‌های دامی به ویژه شیر در استان کرمان باید تمام جمعیت دام سبک شهرستان علیه بیماری تب مالت واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه مناطقی که تب مالت انسانی در آنها شایع است باید در اولویت طرح واکسیناسیون قرار گیرند، تصریح کرد: توجه بیشتر رسانه‌ها به نقش دامپزشکی و معرفی خدمات و توانمندی‌های این سازمان در ارتقای فعالیت‌ها و سلامت جامعه مؤثر است.

حسین شهریارزاده سرپرست شبکه دامپزشکی بردسیر نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 111 هزار رأس دام سبک در این شهرستان علیه تب مالت واکسینه شده‌اند.

وی جمعیت دام سبک شهرستان بردسیر را بالغ بر 440 هزار رأس دام عنوان کرد و افزود: کار واکسیناسیون تکمیلی در مناطقی که شیوع تب مالت انسانی را دارند، به زودی انجام می‌شود.

شهریارزاده بیان داشت: طبق اعلام شبکه بهداشت بردسیر تعداد مبتلایان انسانی به تب مالت حدود 50 نفر گزارش شده است.

غلامرضا زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز خاطرنشان کرد: برسلوز (تب مالت) و هاری از جمله بیماری‌هایی هستند که در صورت عدم پیشگیری از بروز آنها در دام‌ها، امکان ابتلای جمعیت انسانی نیز مساعد می‌شود.

وی عشایر و دامداران را از جمله تولیدکنندگانی دانست که ضمن حراست از سرمایه دامی کشور و ایجاد اشتغال در تامین غذای آحاد جامعه نقش دارند.

زیدآبادی عنوان کرد: دامپزشکی نیز به عنوان حلقه تکمیل کننده تولید و سلامت مردم و تامین امنیت غذایی با انجام اقدامات لازم زمینه باروری، سالم‌سازی و شکوفایی تولیدات را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول