اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد

فعالیت 100 خانه و مرکز بهداشتی در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از فعالیت 100 خانه و مرکز بهداشتی در نقاط مختلف شهری و روستایی دشتستان خبر داد.

فعالیت 100 خانه و مرکز بهداشتی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن عصر امروز در نشست مسئولان بهداشت با آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: رعایت بهداشت در مدارس و در بین دانش‌آموزان بسیار مهم است و مدیران و مربیان باید نهایت دقت را در این راستا داشته باشند.

وی افزود: تجهیز امکانات بهداشتی در مدارس و رسیدگی بیشتر به وضعیت سلامت دانش‌آموزان در چند سال اخیر با همکاری شبکه بهداشت به خوبی انجام گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه این نشست در راستای اجرای طرح ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان از طریق آهن‌یاری برگزار شده خاطر نشان کرد: اهمیت نقش آموزش در پیشرفت سلامت امر مهمی است.

کهن اضافه کرد: توجه به بحث تجزیه و تحلیل شاخص‌های بهداشتی سال 91 و مقایسه آن با شاخص‌های بهداشتی در سال 90 باعث پیشرفت ما در شاخص‌ها می‌شود.

وی همچنین به سرپرستان مراکزی که به منطقه آنها عشایر وارد می‌شوند تاکید کرد که مراقبت‌های بهداشتی کودکان، مادران باردار و واکسیناسیون آنها به موقع انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان از فعالیت 100 خانه و مرکز بهداشتی در دشتستان خبر داد و افزود: هم‌اکنون 95 خانه و مرکز بهداشتی در شهرها و روستاهای دشتستان فعال هستند که با راه‌اندازی 5 خانه بهداشت جدید این تعداد به 100 خانه و مرکز بهداشت می‌رسد.

کارشناس مسئول بهداشت مدارس شهرستان دشتستان نیز در ارتباط با موضوعات مرتبط با برنامه‌های بهداشت مدارس از جمله همکاری مدیران آموزشگاه‌ها با پرسنل بهداشتی مراکز و خانه‌های بهداشت مطالبی بیان کرد.

زهره چمنکار افزود: جمع‌آوری اطلاعات و آمار، معاینات پدیکلوز دانش‌‌آموزان، واکسیناسیون پایه پنجم و ششم ابتدایی و هماهنگی آموزشگاه‌ها با مراکز بهداشتی برای حضور پرسنل در جلسات اولیاء و مربیان مدرسه از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها برای بهبود وضعیت سلامت دانش‌آموزان است.

مسئول واحد هماهنگی و گسترش شبکه بهداشت دشتستان نیز با اشاره به طرح پزشک خانواده گفت: سطح ارجاع پزشکان در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته که سرپرستان و پزشکان ما باید به این موضوع به صورت اساسی‌تر نگاه کنند و شاخص‌های خود را به استاندارهای استانی و کشوری نزدیک کنند.

محمد بحرالعلوم تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم با استفاده از راهکارهای مؤثر، سطح جذب و پوشش رابطین بهداشتی را در مراکز بهداشتی و درمانی بالا ببرند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول