اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

48 اکیپ نظارت بهداشتی درعید قربان فعال می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: 62 نفر از بازرسان در قالب 48 گروه ثابت و سیار وظیفه نظارت بر ذبح دام‌ها را در عید سعید قربان به عهده دارند.

48 اکیپ نظارت بهداشتی درعید قربان فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارساز بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمدعلی رضایی با اشاره به فعالیت 25 اکیپ ثابت و 23 اکیپ سیار در روز عید سعید قربان اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم، ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و اکیپ‌های ثابت و سیار تجهیز شده‌اند.

وی به فعالیت 62 نفر نیروی فنی دامپزشکی شامل دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت اشاره کرد و از حضور تعداد 10 نفر  ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های سطح استان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: برای خدمت‌رسانی به شهروندان، خدمات رایگان نظیر نظارت‌های بهداشتی و شرعی قبل، حین و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رضایی تصریح کرد: با هماهنگی که با شهرداری‌های سراسر استان صورت گرفته تمامی کشتارگاه‌های دام در روز عید از ساعت هفت صبح تا ساعت 14 آماده برای پذیرش دام‌های قربانی‌ مردم و ارائه خدمات بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه گوشت قربانی قبل از مصرف 24 ساعت باید در یخچال نگهداری شود، گفت: نگهداری گوشت تازه در یخچال خطر انتقال عوامل بیماری‌زا را به حداقل می‌رساند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر انتقال دام‌های قربانی به کشتارگاه ادامه داد: در صورتی که برخی از شهروندان اقدام به ذبح دام در منزل کنند اکیپ‌های سیار دامپزشکی آمادگی برای خدمت‌رسانی در منازل خیران را دارند.

رضایی یادآور شد: شماره تلفن‌های 4-2233821 ،2-2214361  و کد چهار رقمی 1512 در مرکز استان و در شهرستان‌ها شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول