اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویح کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

20 تعاونی‌ زنان روستایی و عشایری در مناطق روستایی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویح کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون 20 تعاونی‌ زنان روستایی و عشایری در مناطق روستایی استان تشکیل شده که بیش از یک‌هزار و 600 نفر عضو در بخش کشاورزی آن فعالیت می‌کنند.

20 تعاونی‌ زنان روستایی و عشایری در مناطق روستایی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ‌افروز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ارتقا دانش و آگاهی زنان روستایی در ایجاد زمینه بهتر برای مدیریت اقتصاد خانواده و افزایش توانمندی آنان در بهبود شرایط زندگی خانواده همچنین بسترسازی لازم برای استفاده بهینه از سپرده‌های اندک خانواده برای ایجاد درآمد و تولید با هدف بهبود معیشت افراد خانواده را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: در کنار تلاش برای آموزش‌های این افراد، راه‌اندازی صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری، زمینه‌یابی و ایجاد شرایط لازم برای تاسیس و تشکیل تعاونی‌های زنان روستایی و عشایری توسط سازمان با جدیت تمام دنبال می‌شود.

رخ‌افروز با اشاره به این موضوع که باید در اجرا و پیشبرد طرح مهم و زیربنایی توسعه کشاورزی از تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود در امر تسریع در اجرای این طرح بزرگ ملی استفاده مطلوب به عمل آید، اظهار کرد: شرکت تعاونی زنان روستایی بخش "نظرلو" از توابع شهرستان شبستر با داشتن 314 عضو و سرمایه فعلی بالغ بر 89 میلیون ریال نمونه‌ای بارز از شرکت‌های فعال زنان در این استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این تعاونی در امر خدمت‌رسانی به اعضا و بهبود وضعیت معشتی آنان همچنین ایجاد اشتغال مولد برای زنان روستایی با ایجاد درآمد بیشتر، اقدامات مهمی را انجام داده است به صورتی که واحد اعتباری این شرکت با 2 هزار و 782 نفر عضو توانسته است بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در اختیار اعضای خود که همگی را زنان روستایی تشکیل می‌دهند، قرار دهد.

مدیر هماهنگی ترویح کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از 120 نفر از اعضای این تعاونی در زمینه‌های خیاطی، کامپیوتر، گلسازی، گلدوزی و کمک‌های اولیه زیرنظر آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی افزود: این امر از اقدامات مهمی است که سازمان جهاد کشاورزی استان در توسعه بیش از پیش این قبیل تعاونی‌های تولیدی زنان روستایی در شهرستان‌های استان به عمل آورده است.

رخ‌افروز، تاسیس مهدکودک و کارخانه ظروف یکبار مصرف را از دیگر برنامه‌های آتی این تعاونی اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی تالار پذیرایی و فروشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و اقدام برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر برنامه‌های این شرکت تعاونی به شمار آمده و آن را در زمره شرکت‌های بسیار موفق در ایجاد اشتغال و درآمد برای زنان شهرستان شبستر قرار می‌دهد.

مدیر هماهنگی ترویح کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، راه‌اندازی صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی، زمینه‌یابی تاسیس و تشکیل تعاونی‌های زنان روستایی و عشایری، حمایت از طرح‌های اشتغالزایی زنان روستایی و فعالیت‌های بین‌بخشی همچنین ایجاد ارتباط با آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، نهضت سوادآموزی، شبکه بهداشت استان و هلال‌احمر با امضای توافقنامه برای آموزش زنان روستایی را از دیگر برنامه‌های سازمان برای ارتقا جایگاه زنان در نظام تولید کشاورزی و افزایش درآمد آنان ذکر کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از 22 مورد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با 800 نفر عضو در مناطق روستایی استان ایجاد و زمینه‌یابی لازم برای تشکیل صندوق در سایر مناطق نیز ادامه دارد.

مدیر هماهنگی ترویح کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 مورد تعاونی‌های زنان روستایی و عشایری در مناطق روستایی آذربایجان‌شرقی تشکیل شده است، گفت: بیش از ‌هزار و 600 نفر عضو در زمینه‌های مختلف تولیدی در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

شرکت تعاونی زنان روستایی به نام پروین اعتصامی واقع در بخش "نظرلو" از توابع شهرستان شبستر از سال 73 فعالیت خود را آغاز کرده و با توسعه فعالیت‌های خود توانسته است به عنوان تعاونی روستایی زنان در سطح استان به عنوان نمونه‌ای موفق از این نوع تعاونی‌ها مطرح شده و فعالیت‌های خود را به صورت مستمر توسعه دهد. 

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول