اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی قزوین خبر داد

رشد 12 درصدی سرمایه‌ تعاونی‌ها در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اعلام کاهش 50 درصدی تعاونی‌های زیان‌ده در قزوین از رشد 12 درصدی سرمایه‌ تعاونی‌ها در قزوین خبر داد.

رشد 12 درصدی سرمایه‌ تعاونی‌ها در قزوین

ناطق معین‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تعاونی‌های فعال در شبکه تعاون روستایی استان قزوین در حوزه شرح وظایف و نیز در راستای رشد، بهبود و توسعه شبکه روستایی اقدامات محوری را در این استان انجام داده‌اند، اظهار کرد: کاهش بیش از 50 درصدی تعاونی‌های بدون سود در قزوین از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان است که موجب افزایش خدمات‌رسانی مطلوب به قشر روستایی شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: توسعه شرکت‌های تعاونی روستایی در قزوین با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تشریح عملکرد موفق تشکل‌های تعاون روستایی در قزوین تصریح کرد: با سعی و تلاش کارکنان و مسئولان شبکه‌های تعاون روستایی و بر اساس شاخصه‌ها و نمودارها عملکرد تشکل‌های تعاونی در این شهرستان بسیار موفق و رضایت‌بخش است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: تعاونی‌ها لازم است که امروز در حوزه تأمین معیشتی روستائیان فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

معین‌الدین با اشاره به رشد و افزایش سرمایه تعاونی‌ها در قزوین بیان کرد: بر اساس حسابرسی انجام شده و در مقایسه تراز مالی سال‌های 89 و 90 سرمایه تعاونی‌های استان قزوین بیش از 12 درصد افزایش را تجربه کرده است که این افزایش به معنای توسعه تعاونی‌ها و اقبال روستائیان است.

وی پیرامون شرکت‌های تعاونی زیان‌ده در قزوین نیز عنوان کرد: در حسابرسی عملیاتی از تعاونی‌های زیر پوشش این سازمان در سراسر استان قزوین و در مقایسه با دو سوال پیش از آن تعاونی‌های زیان‌ده کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده‌اند، که نشان‌دهنده حرکت تعاونی‌های قزوین به سمت توسعه پایدار است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قزوین برای کاشت و برداشت کشاورزی بسیار ویژه و خوب است، بیان کرد: مجموعه تعاون روستایی استان قزوین بیش از 142 شرکت تعاونی را زیر پوشش خود قرار داده که شامل بیش از 11 تعاونی مربوط به تولید، 48 تعاونی روستایی، 6 تعاونی زنان روستایی، 6 نظام صنفی مختص برنامه‌های کشاورزی، 4 اتحادیه تعاون روستایی، 2 اتحادیه تعاون کشاورزی و بیش از 65 تعاونی خرد و کلان کشاورزی هستند.

معین‌الدین افزود: در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر نیز عضو تعاونی‌ها و اتحادیه‌های روستایی قزوین می‌باشند.

وی با بیان اینکه کمیته کنترل و نظام این سازمان به طور مستمر در روند فعالیت‌ها و اقدامات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها نظارت دارند، عنوان کرد: اداره حسابرسی سازمان تعاون روستایی استان قزوین به منظور عملیا‌ت‌های اجرایی و اقتصادی طی دو سال گذشته کمیته‌ ویژه‌ای را با عنوان نظارت و بازرسی بر تعاونی‌ها دایر کرده است که این کمیته تاکنون اقدام محوری گسترده‌ای را انجام داده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به وظایف کمیته کنترل و نظارت بیان کرد: برگزاری جلسات متعدد با تشکل‌ها، بررسی وضعیت عملکرد تعاونی‌ها، ارائه راهکار‌های مناسب برای پیش‌برد اهداف و توسعه تعاونی‌ها از جمله وظایف کمیته کنترل و نظارت می‌باشد.

معین‌الدین اضافه کرد: هدف اصلی کمیته کنترل و نظارت بر شرکت‌های تعاون روستایی نیز بررسی عوامل استراتژیک تعاونی‌ها و تبدیل نقاط ضعف به نقاط مثبت و پرورش فرصت‌های مناسب است.

وی ادامه داد: با توجه به اهداف کمیته، مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و بازرسان کلیه تعاونی‌های تحت پوشش قرار گرفته این سازمان تمایل ویژه‌ای به برگزاری جلسات این کمیته برای تعاونی‌های خود را داشته و از تشکیل کارگروه‌های کمیته نظارت استقبال می‌کنند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به لزوم جلب مشارکت‌ اعضای تعاونی‌ها و اعتماد‌سازی دو سویه عنوان کرد: در راستای این اصول و برای شفاف‌سازی در معاملات اقتصادی تمام تعاونی‌ها از سیستم یکپارچه مالی به نام سیترا بهره‌گیری می‌کنند.

معین‌الدین ادامه داد: بیش از 95 درصد تشکل‌های زیر پوشش این سازمان به نرم‌افزار سیترا تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش خریداری محصولات کشاروزی و دامی به صورت توافقی عنوان کرد: بیش از 53 هزار تن انواع محصولات مختلف کشاورزی و دامی شامل 34 نوع اجناس در شش ماه نخست سال جاری از طریق شبکه تعاون روستایی استان قزوین خریداری شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: حجم این مقدار محصولات خریداری شده از سوی این سازمان بیش از 320 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول