اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

همایش بین‌المللی باران غدیر هشتم آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: سومین همایش بین‌المللی باران غدیر که از 6 آبان ماه در تهران آغاز به کار کرده است، هشتم و نهم آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی باران غدیر هشتم آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود

سید جواد رفائی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: سومین همایش بین‌المللی باران غدیر از امروز در تالار سوره حوزه هنری آغاز به کار کرده است و تا 9 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: روزهای هشتم و نهم آبان‌ماه میهمانان این همایش از کشورهای مصر، هندوستان،  پاکستان، لبنان و تونس در مشهد حضور پیدا می‌کنند.

رفائی با اشاره به برنامه‌های مهمانان خارجی این همایش عنوان کرد: این گروه از مهمانان، هشتم آبان‌ماه از آرامگاه فردوسی بازدید می‌کنند و همچنین در آئین شعرخوانی همایش که ساعت 18 در تالار نور برگزار می‌شود نیز حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: مراسم شعرخوانی شاعران ایرانی، غیرایرانی، مسلمان و غیرمسلمان دعوت شده به سومین همایش باران غدیر و اجرای قوالی گروه «عابد مهر علی خان» از کشور پاکستان از مهم‌ترین برنامه‌‌های تالار نور مشهد در این مراسم است.

رفایی در ارتباط با مراسم شعرخوانی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مراسم با حضور اساتید، دانشجویان و انجمن‌های ادبی فعال در دانشگاه فردوسی مشهد به همراه شعرای مهمان داخلی و خارجی در وصف پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) و ائمه اطهار به صورت شعرخوانی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: علاوه بر دانشگاه فردوسی، در سالن همایش‌های فرهنگی آستان قدس رضوی نیز مراسم شعرخوانی با حضور شعرای کشورهای پاکستان، هندوستان، لبنان، مصر و ایران و جمعی از روحانیون جوان و حوزوی که در نقش مبلغ اسلام فعالیت می‌کنند، برپا می‌شود.

رفائی بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی نیشابور را از برنامه‌های دیگر این همایش عنوان کرد و افزود: در ادامه این همایش نهم آبان‌ماه از آرامگاه خیام، عطار و قدمگاه در نیشابور بازدید به عمل می‌آید و همچنین آئین شعرخوانی برگزار می‌شود.

وی برگزاری این همایش بین‌المللی را در مشهد مهم ارزیابی کرد و افزود: مشهد پایگاه مهم تشیع است و حضور شعرا و ادیبان غیر شیعی که درباره ائمه شعر سروده‌اند در این شهر، در توجه بیشتر آنان به اسلام و شیعه نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول