اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

غدیر سند محکم امامت علی (ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: حادثه غدیر از سندهای با ارزش و محکم دال بر امامت و خلافت امیرالمومنین علی (ع) است.

غدیر سند محکم امامت علی (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در کرمان با اشاره به فلسفه و حکمت قربانی در راه خدا اظهار داشت: قبل از ظهور اسلام، اعراب براساس جاهلیت کارهای خود را آمیخته با شرک انجام می‌داند و قربانی و طواف آنها نیز از روی اخلاص نبود.

وی بیان داشت: زمانی که حضرت ابراهیم (ع) مامور به پاک کردن  کعبه شد و پیامبر اکرم (ص) نیز مناسک حج را با اخلاص و توحید کامل آموزش دادند، همه این آلودگی‌ها رفع شد و اکنون اعمال حج بدون هرگونه شرک برگزار می‌شود.

عرب‌پور با تبریک عید سعید قربان، یکی از دلایل قربانی کردن را یادآوری از حضرت ابراهیم خلیل (ع) دانست و افزود: علاوه بر اینکه با قربانی کردن تقرب به درگاه خداوند نیز حاصل می‌شود.

وی اصل و اساس قربانی را به نیت قربانی‌کننده عنوان کرد و گفت: انسان با این عمل به خداوند تقرب می‌جوید، لذا هر عملی که انسان را به خدا نزدیک کند، قربانی است.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با تبریک هه امامت و ولایت و عید‌ غدیر اظهار داشت: حادثه غدیر خم از سندهای بسیار باارزش دال بر امامت و خلافت امیرالمومنین علی (ع) است.

عرب‌پور ابراز داشت: دیگرانی می‌کوشند که غدیر به فراموشی سپرده شود، اما غدیر همان‌گونه که طی یک هزار و 400 سال گذشته روشن و گویا ماندگار بوده، بعد از این نیز باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: اما ما وظیفه داریم که این عید بزرگ و سند پرافتخار را حفظ کرده و به نسل‌های بعد انتقال دهیم و ابعاد حادثه تاریخی را برای جوانان بازگو کنیم. 

عرب‌پور با اشاره به سالروز شهادت حسین فهیمده بیان داشت: شهادت چنین نوجوانانی نیز از سندهای افتخار ملت ایران به شمار می‌رود که در راستای دفاع از دین و ارزش‌های مملکت خود در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و مسائل اقتصادی کشورمان گفت: تحریم‌ها هر روز ابعاد جدید‌تری پیدا می‌کند تا جایی که کانال‌های تلویزیونی ایرانی را به دلیل اینکه صدای حق را به گوش مردم می‌رساند، قطع کرده‌اند.

عرب‌پور با بیان اینکه ملت ایران از بدو انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد تحریم‌ها و تهدیدها بوده است، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در ما هیچ اثری ندارد به شرط آنکه ملت ما مقاومت کنند و مسئولان نیز با تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح بحران‌ها را مدیریت کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول