اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

شورا با بودجه 120 میلیون تومانی کاری از پیش نمی‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: شورای شهر اردبیل با 120 میلیون تومان بودجه کاری از پیش نمی‌برد.

شورا با بودجه 120 میلیون تومانی کاری از پیش نمی‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری پیش از ظهر امروز در نشست با نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها دو درصد بودجه شهرداری‌ها از 40 درصد حوزه عمرانی به عنوان بودجه سالانه به شوراهای شهر اختصاص می‌یابد که در اردبیل رقم آن کمتر از 120 میلیون تومان است و به یقین شوراها با این اعتبار کم نمی‌توانند کاری شاق انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه شوراها در سطح کشور مدافعی ندارند، افزود: هرچند پیشنهادات ما از طریق شورای عالی استان‌ها به کمیسیون شوراهای مجلس ارائه می‌شود اما به طور جامع در سال‌های گذشته مجلس به این موضوع پرداخت نکرده است و به جای آن در مسایل فرعی اقدامات پراکنده‌ای صورت گرفته است که زیاد کارآمد نبوده است.

رئیس پارلمان محلی اردبیل اضافه کرد: ما جز سخن گفتن و بیان نکته نظرات هیچ نقشی نداشتیم و با کاهش اختیارات و محدودیت منابع به نظر می‌رسد دایره شورا به عنوان یک نهاد مردمی برخلاف کشورهای اروپایی که در این زمینه الگوها و برنامه‌های مطلوبی نیز ارائه کرده‌اند رو به تعدیل و کاهش است.

وی با انتقاد از برخی اقدامات نهادهای نظارتی در دست گذاشتن به فعالیت‌ شوراها و آوردن ایرادات و اشکالات بنی‌اسرائیلی، گفت: ما از نظارت و مراجع قانونی در این حوزه استقبال می‌کنیم اما آنها باید به اندازه اختیاراتی که به شورا داده شده نظارت خود را انجام دهند.

سرداری از نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خواست با طرح و لایحه‌ای اختیارات شوراها را افزون‌تر کنند و این نهایت اجحاف در حق اعضای شوراست که دوران خدمت آنها جزو سنوات خدمتی‌شان محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: جای تعجب است که برای شوراهای مرکز استان اردبیل ابلاغ کرده‌اند که هر ماه فقط 50 ساعت می‌توانند حق جلسه دریافت کنند در حالی که با 50 ساعت نمی‌توان کاری از پیش برد.

رئیس شورای شهر اردبیل از مصطفی افضلی‌‌فرد عضو کمیسیون اصل 90 مجلس خواست با رایزنی و تعامل کمیسیون شوراها حرکتی را انجام دهند تا شوراها با توان و قدرت مضاعف و اختیارات دامنه‌دارتر فعالیت خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول ارتقای جایگاه شوراها را تفکری سازنده و تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌ها توصیف کرد و گفت: نقاط ضعف و آسیب شوراها نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شوراها با کارآمدی، توسعه و بسط اختیارات خود بتوانند به جایگاهی که قانون اساسی برای آنها تعریف کرده برسند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول