اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد دانشگاهی سمنان خبر داد

احداث پژوهشکده رویان مهدیشهر در صورت ابلاغ بودجه

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از آغاز عملیات احداث پژوهشکده رویان مهدیشهر در صورت ابلاغ بودجه خبر داد.

احداث پژوهشکده رویان مهدیشهر در صورت ابلاغ بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن رهایی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: فعالیت‏های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان نقطه عطفی برای مجموعه استان سمنان به حساب می‏آید و در این زمینه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت‏های کویری استان سمنان نیز توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت پژوهشکده مطالعات کویر سمنان در زمینی به وسعت 50 هکتار در کنار دانشگاه سمنان آغاز شده و مرحله نخست آن شامل مرکز تخصصی عمران و معماری در حال احداث است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین از آغاز عملیات احداث پژوهشکده رویان مهدیشهر (علوم سلولی و مولکولی) در صورت ابلاغ بودجه خبر داد.

وی ادامه داد: پیمانکار این طرح انتخاب شده و از آنجا که احداث این پژوهشکده خواسته قلبی مردم و مسئولان شهرستان مهدیشهر است، امیدواریم با ابلاغ بودجه، کار ساخت و ساز آن هر چه سریع‏تر آغاز شود.

رهایی اضافه کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی نیز در شهرستان شاهرود احداث خواهد شد که مراحل اولیه ساخت و ساز آن همچون تملک زمین، اخذ مجوز حفر چاه و ... انجام شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت‏های جهاد دانشگاهی در سراسر استان سمنان گفت: سیاست جهاد دانشگاهی توسعه و تداوم فعالیت‏ها در سراسر استان سمنان است و از تمام توانمندی‏ها و ظرفیت‏های استان سمنان در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز یک‏هزار و 200 دانشجو در 22 کد رشته مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: در آموزش کوتاه‏مدت جهاد دانشگاهی سمنان نیز بیش از 270 هزار نفرساعت در مدت پنج سال گذشته در دوره‏های آزاد و 180 هزار نفرساعت در دوره‏های کارکنان دولت شرکت کرده‏اند.

رهایی مرکز فعالیت‏های قرآنی دانشجویان و مرکز امام خمینی(ره) و ولایت فقیه انقلاب اسلامی را از دیگر مراکز جهاد دانشگاهی استان سمنان دانست.

وی گفت: مسابقات مطالعات قرآنی دانشجویان در سه سال گذشته برگزار شده که بیش از 2 هزار و 500 نفر در سال نخست در مسابقه کتابخوانی منشور عقاید امامیه آیت‏الله سبحانی و بیش از 2 هزار و 700 نفر نیز در سال دوم در مسابقه کتابخوانی جستاری در عرفان اسلامی آیت‏الله مصباح شرکت کردند.

رهایی بیان کرد: مسابقات مطالعات قرآنی دانشجویان در سال‌جاری نیز با معرفی یک کتاب برگزار خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: برگزاری دوره‏های طریق جاوید و آشنایی با آرا و اندیشه‏های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و برگزاری کارگاه آموزشی بررسی مؤلفه‏های جهاد اقتصادی از منظر مقام معظم رهبری در سال گذشته از مهم‏ترین فعالیت‏های مرکز امام و ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی استان سمنان بوده است.

وی از فعالیت خبرگزاری قرآنی ایران و خبرگزاری دانشجویان ایران در استان سمنان نیز خبر داد و گفت: این دو خبرگزاری روزانه اخبار و فعالیت‏های قرآنی، دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و ... استان سمنان را پوشش می‏دهند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان سمنان از مرکز افکارسنجی (ایسپا) جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز نام برد و گفت: بالغ بر 80 طرح در زمینه‏های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ... در این مرکز اجرا شده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول