اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی نهبندان تاکید کرد؛

هدایت ذبح دام به کشتارگاه‌های مجاز نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی با توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و لزوم رعایت موازین بهداشتی گفت: باید ذبح دام‌های عید قربان به کشتارگاه‌های مجاز نهبندان هدایت شود.

هدایت ذبح دام به کشتارگاه‌های مجاز نهبندان
عباس نیک‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: ذبح دام‌های قربانی عید قربان در این شهرستان زیر نظر بازرسان بهداشتی دامپزشکی و با حضور ناظر شرعی در کشتارگاه‌های نهبندان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و لزوم رعایت موازین بهداشتی، باید ذبح دام‌های عید قربان به کشتارگاه‌های مجاز نهبندان هدایت و سوق داده شود.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: با توجه به اهمیت بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی در حفظ سلامت انسانی، به شهروندان توصیه می‌شود از ذبح دام در منازل خویش خودداری و به منظور ذبح دام قربانی به کشتارگاه‌های شهرستان مراجعه کنند.
نیک‌پور با بیان اینکه کشتارگاه شهرداری نهبندان در روز عید قربان مفتوح است، افزود: بازرسان دامپزشکی این شهرستان به صورت رایگان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.
وی ادامه داد: همچنین ناظر شرعی زیر نظر امام جمعه شهرستان نیز در کشتارگاه حضور و بر ذبح شرعی دام‌ها نظارت و پاسخگوی مسائل شرعی نیز است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: با توجه به وجود بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام، نظارت قبل و بعد از کشتار دام‌ها از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.
نیک‌پوربا اشاره به اینکه بیماری‌های مختلفی از قبیل سل، تب مالت، تب کریمه کنگو، کیست هیداتیک، سیاه زخم، هاری، فاسیولا و دیگر بیماری‌ها از دام به انسان منتقل می‌شوند، تصریح کرد: به همین منظور از شهروندان می‌خواهیم تا دام‌های قربانی خویش را از بازار دام کشتاری مستقر در کشتارگاه شهرستان خریداری کنند.
وی با بیان اینکه بازرسی گوشت کاری تخصصی است و باید توسط بازرسان مجرب دامپزشکی انجام شود، افزود: با توجه به اینکه 49 درصد عوامل پاتوژن و بیماری‌زا در انسان مشترک بین انسان و دام است، کشتار و قربانی کردن دام در منازل و معابر سبب آلودگی زیست محیطی، آزار همسایگان و انتشار بیماری‌های مسری و قابل انتقال از دام به انسان می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در ادامه یادآور شد: شهروندان برای هماهنگی بیشتر با اکیپ‌های بازرسی یا مشاهده هرگونه مورد غیر بهداشتی مراتب را با شماره تلفن‌های 6222357 و 6220957 در میان بگذارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول