اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

کشف 29 محموله دام قاچاق در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در نیمه نخست سال جاری 29 محموله با ظرفیت 715 رأس دام سبک و سنگین قاچاق در استان کشف شده است.

کشف 29 محموله دام قاچاق در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمدعلی رضایی ظهر امروز در جمع کشاورزان، مرغداران، دامداران و مسئولان شهرستان درمیان با بیان اینکه میزان کشف دام قاچاق در سال گذشته 82 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: پارسال 141 محموله به ظرفیت 3 هزار و 468 رأس دام سبک و سنگین در سطح استان کشف شده است.

وی تعداد مرغداری‌های استان خراسان جنوبی را 700 واحد اعلام کرد و افزود: در سال جاری 22 میلیون و 167 هزار قطعه جوجه در این واحدها پرورش یافته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، با اشاره به وجود یک ‌میلیون و 508 هزار و 919 رأس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی ادامه داد: تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی مهم‌ترین هدف دامپزشکی استان در سال جاری است.

رضایی با بیان اینکه منشأ 70 درصد بیماری‌های نوظهور در انسان و دام فرآورده‌های دامی است، تأکید کرد: بیماری‌هایی همچون جنون گاوی، تب مالت و آنفولانزای فوق حاد پرندگان از این دست بیماری‌ها است.

وی وضعیت خراسان جنوبی را با وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه شرقی افغانستان مطلوب دانست و اضافه کرد: هدف مسئولان در مجموعه دامپزشکی استان خدمت بی‌منت به مردم و شهروندان است.

فرماندار درمیان نیز گفت: در نیمه نخست سال جاری 11 رأس دام سبک و سنگین غیر‌مجاز در شهرستان درمیان کشف شده است.

رجبعلی براتی، میزان کشف دام‌های غیر مجاز در سال گذشته را 300 رأس اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 162 هزار و 300 رأس دام سبک و سنگین در شهرستان درمیان وجود دارد که سالانه شش نوبت در مقابل بیماری‌های مختلف واکسینه می‌شوند.

وی از اختصاص 115 میلیون تومان برای مبارزه با بیماری‌های دامی، کنترل فرآورده‌های خام دامی، آبزیان و طیور در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 83 میلیون و 500 هزار تومان برای همین منظور در شهرستان درمیان هزینه شده است.

فرماندار درمیان، تعداد مرغداری‌های شهرستان را 300 واحد اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال 5 میلیون قطعه جوجه در این واحدها پرورش یافته‌اند.

براتی اضافه کرد: انتظارات شهروندان درمیانی از مجموعه جهاد کشاورزی بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی است و حضور جدی‌تر و هدفمند کارشناسان این مجموعه در بطن جامعه، افزایش رضایتمندی و رونق تعاونی‌ها را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول