اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

واکسیناسیون بیش از 3 میلیون رأس دام در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسیناسیون 3 میلیون و 394 هزار راس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شش ماه نخست امسال خبر داد.

واکسیناسیون بیش از 3 میلیون رأس دام در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال یک ‌میلیون و 810 هزار رأس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و یک‌میلیون و 584 هزار رأس دام علیه بیماری‌های واگیر دامی مایه‌کوبی شده‌اند.

وی از توزیع 21 تن نهاده دامی نیز طی این مدت در استان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت یک‌میلیون و 387 هزار رأس بدن دام نیز سمپاشی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به سمپاشی 4 میلیون و 328 هزار متر مربع جایگاه دام نیز در این مدت اشاره کرد و گفت: دامپزشکی خراسان جنوبی در زمینه صادرات نیز خوب عمل می‌کند.

*صادرات 80 هزار قطعه جوجه یک‌روزه به افغانستان

رضایی از صادرات 80 هزار و 500 قطعه جوجه یک‌روزه به کشور افغانستان خبر داد و تصریح کرد: آورده ارزی این صادرات 35 هزار و 218 دلار بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در شش ماه نخست امسال نیز 125 هزار و 775 کیلوگرم خوراک طیور به کشور تاجیکستان با آورده ارزی 31 هزار و 443 دلار توزیع شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: 34 هزار و 350 قطعه مرغ زنده و 2 هزار و 770 کیلوگرم مرغ منجمد نیز از ابتدای سال به کشور افغانستان صادر شده که آورده ارزی آن به ترتیب 85 هزار و 875 دلار و 4 هزار و 155 دلار بوده است.

رضایی به انجام صادرات مرغ به خارج از استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 6 میلیون و 500 هزار و 840 قطعه مرغ زنده به خارج از استان صادر شده که مقصد آن بیشتر استان‌های سیستان و بلوچستان و مشهد بوده است.

وی از صادرات 5 میلیون و 968 هزار و 100 کیلوگرم شیر خام، 3 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد، 2 هزار و 522 نفر شتر، یک‌هزار و 221 رأس گاو و گوساله و 19 هزار و 791 رأس گوسفند و بز به خارج از استان از ابتدای امسال خبر داد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول