اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان چالوس:

مهندسان مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان چالوس خواستار تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتن جامعه مهندسان شد.

مهندسان مشمول بیمه تامین اجتماعی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، علی محمودپور در نشست هم‌اندیشی منتخبین غرب مازندران در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان مازندران - چالوس با تاکید بر تاثیر این جلسات در بالابردن سطح کیفی و کمی مهندسی و رفع مشکلات جامعه مهندسان گفت: این نشست جلسه‌ای هم‌اندیشی بود با اعضای هیئت مدیره منتخب نظام مهندسی استان که 14 شهریور از طریق انتخابات انتخاب شدند و در آستانه آغاز به کار رسمی آنها در نظام مهندسی استان قرار داریم.

وی ابراز داشت: از آنجا که مهندسان منطقه نظرات، مطالبات و مشکلاتی داشتند که لازم بود با این اعضا مطرح و منعکس کنند از این افراد که از غرب استان و از شهرهای تنکابن، نوشهر و نور هستند دعوت کردیم که با شنیدن سخنان‌شان، آنها را در جریان مشکلات و مطالبات مهندسان به ویژه در چالوس قرار دهیم.

محمودپور ادامه داد: در شرایط حاضر از جمله مواردی که مطرح است به سیستم اشتغال و درآمدی و همچنین بحث توزیع سهمیه‌ها برمی‌گردد به شکلی که همه مهندسان منطقه از آن منتفع شوند.

رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان چالوس با اشاره به بحث مجری آموزشی که مهندسان غرب استان به ویژه چالوس پیگیر آن بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام عالی وزارت نظر مثبت داشته و تایید نیز کرده بودند، بنابراین مهندسان از نظام درخواست داشتند که به این خواسته مهندسان شهرستان جامه عمل بپوشانند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه دانشگاه آزاد چالوس به عنوان مجری برنامه‌های دوره‌های آموزشی و ارتقا در شهر چالوس در نظر گرفته شد، بنابراین منتظر مساعدت کمیته آموزش نظام مهندسی استان و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی هستیم تا در آینده شاهد تحقق آن باشیم.

این مسئول با اشاره به پشتیبانی‌های بیمه‌ای به عنوان دیگر خواسته مهندسان گفت: مهندسان خود بیمه تامین اجتماعی نیستند، ولی ساختمان‌ها بیمه مسئولیت داشته و از حیث ساخت مشکل بیمه‌ای نداریم و ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود همه مشمول بیمه مسئولیت حرفه‌ای هستند.

محمودپور در رابطه با مطالبات مهندسان کل کشور در بخش بیمه اذعان داشت: از مقام عالی وزارت رفاه و امور اجتماعی درخواست داریم تا ترتیبی اتخاذ شود که مهندسان مشمول بیمه شوند، چرا که مهندسان بخشی از بدنه فعال جامعه هستند که اگر مشمول بیمه تامین اجتماعی نباشند دوره فعالیت آنها دوره زودگذر خواهد بود و بعد از گذشت سن و بازنشستگی از هیچ‌گونه حمایتی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه تعداد مهندسن شهرستان چالوس از 800 عضو در رشته‌های مختلف هفت گانه عبور کرده و هر روز نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود، اذعان داشت: اما این دغدغه را داریم که دیری نخواهد پایید که همه این افراد مطالبات اشتغال خواهند داشت و این امر با توجه به ظرفیت‌های ساخت و ساز منطقه از دغدغه‌های اساسی ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول