اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بیمه مرکزی ایران:

شرکت‌های بیمه در کشور 54 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش بیمه در جامعه گفت: شرکت‌های بیمه در کشور سال گذشته بیش از 54 هزار میلیارد ریال خسارت در بخش‌های مختلف پرداخت کردند.

شرکت‌های بیمه در کشور 54 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رحیم مصدق ظهر امروز در مراسم آغاز فعالیت شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان یزد و معرفی رئیس این شورا اظهار داشت: بخش عمده پرداخت این خسارت‌ها مربوط به شخص ثالث و حوادث رانندگی است و بخش قابل توجهی نیز مربوط به هزینه‌های درمانی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه باید 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث به منظور پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی به خزانه دولت واریز کنند، افزود: سال گذشته 3هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

معاون بیمه مرکزی ایران اضافه کرد: همچنین سال گذشته از محل دریافت حق بیمه شخص ثالث، 3 هزار میلیارد ریال بابت درمان رایگان حوادث ترافیکی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

وی تعداد بیمه نامه‌های صادره در سال گذشته توسط شرکت‌های بیمه در کشور را 35 میلیون بیمه‌نامه بیان کرد و گفت: بیش از 7میلیون پرونده پرداخت خسارت داشته است که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار پرونده مربوط به حوادث رانندگی است و از این میان 200 هزار پرونده حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت شده است.

مصدق با اشاره به ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان، ارائه خدمات بیمه تکمیلی را از جمله خدمات شرکت‌های بیمه برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته 4میلیون نفر در کشور از خدمات این نوع بیمه استفاده کردند.

وی اجرای طرح سنجش رقابت مشتریان از عملکرد شرکت‌های بیمه در راستای افزایش کیفیت خدمات این شرکت‌ها را از برنامه‌های امسال بیمه مرکزی ایران برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، میزان رضایت‌مندی مردم از شرکت‌های بیمه در هر استان مشخص خواهد شد.

مصدق از رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه در کشور خبر داد و بر ارائه خدمات مطلوب به مردم تاکید کرد و گفت: کیفیت خدمات باید طوری باشد که رضایت مردم جلب شود.

وی تعداد شرکت‌های بیمه در کشور را 25 شرکت بیان کرد و گفت: همچنین تقاضا برای تاسیس بیمه‌های جدید وجود دارد که مراحل تاسیس آن در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در حال بررسی است و به زودی شاهد فعالیت تعدادی بیمه خصوصی در کشور خواهیم بود.

معاون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ضریب نفوذ بیمه در استان یزد را خوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان بتواند در راستای رونق و توسعه صنعت بیمه، گام‌های اساسی بردارد.

در این مراسم حسنعلی طالعی به عنوان نخستین رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول