اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرگز:

7100 واحد مسکونی بندرگز تحت پوشش بیمه قرار دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار بندر گز گفت: 7 هزار و 100 واحد مسکونی این شهر تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و در صورت بروز حوادثی از قبیل سیل، طوفان و زلزله از حمایت‎های بیمه بهره‎مند خواهند شد.

7100 واحد مسکونی بندرگز تحت پوشش بیمه قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا عسگری بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بندرگز اظهار داشت: از این تعداد واحد مسکونی 4 هزار واحد مربوط به شهر بندرگز، یک‎هزار و 100 واحد مربوط به نوکنده است.

وی با بیان اینکه بیمه این واحدها با همکاری و پیگیری شهرداری این دو شهر صورت گرفته است تصریح کرد: 2 هزار واحد مسکونی هم مربوط به طرح مقاوم‎سازی واحدهای روستایی است که با همکاری و مدیریت بنیاد مسکن انجام گرفت.

فرماندار شهرستان بندرگز خاطر نشان کرد: آن تعداد از واحدهای روستایی که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‎اند در صورتی که در سیل‎های اخیر دچار خسارت شده باشند و گزارش این خسارت‎ها به صورت مستند موجود و مورد تایید دهیاری‎ها، شوراهای اسلامی و بخشداری قرار بگیرد در صورت تامین اعتبار مورد کمک‎های دولتی قرار خواهند گرفت.

عسگری با اشاره به آمار اداره کل هواشناسی گلستان که میزان بارندگی این شهر را 130 میلیمتر اعلام کرده است اذعان داشت: این مقدار بارندگی بیشتر میزان بارش در کل استان بوده و به زمین‎های کشاورزی و محصولات کشاورزی موجود در انبارهای کشاورزان هم ضررهای زیادی رسانده که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی میزان خسارت‎ها برآورد و در اختیار ستاد مدیریت شهرستان و استان قرار خواهد گرفت تا تمهیدات لازم انجام و در حد امکان کشاورزان از کمک‎های دولتی بهره‎مند شوند.

وی تصریح کرد: سیلاب‎های اخیر شهرستان عمدتا به خاطر مسدود بودن آب‎راه‎های منتهی به رودخانه‎ها و عدم لایروبی رودخانه‎ها که سهم عمده‎ای در کنترل و مهار سیلاب دارند بوده که با همکاری ادارات مربوطه به ویژه شرکت آب منطقه‎ای استان، جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و اداره کل مدیریت بحران گلستان به دنبال آن هستیم تا مشکلات این بخش مرتفع شود.

عسگری اضافه کرد: در سیلاب‎های اخیر که در اواخر فصل تابستان و نیمه اول مهرماه اتفاق افتاد 50 کیلومتر از جاده‎های بین مزارع که شریان‎های حیاتی بخش کشاورزی محسوب می‎شوند دچار خسارت شده که مدیریت جهاد کشاورزی بندگز در صدد است اقدامات اساسی را در زمینه مرمت و بازسازی آنها انجام دهد.

فرماندار شهرستان بندرگز ادامه داد: با توجه به اینکه جنگل‎ها بهترین مکان برای کنترل سیلاب‎ها هستند هماهنگی‎هایی با منابع طبیعی استان شده تا طرح بهره‎برداری از جنگل‎های شهرستان با نظارت و دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: ناظران و کارشناسان خبره منابع طبیعی بر تمام عملیات مربوط به برداشت درخت، کاشت آن و نگهداری و محافظت از نهال‎های کاشته شده نظارت داشته باشند، ضمن اینکه روستای محمدآباد این شهرستان با قرار گرفتن در مسیر آب سه رودخانه شرایط بحرانی دارد و بهترین و منطقی‎ترین راه برای جلوگیری از تلفات جانی و خسارات مالی کوچ کردن اهالی این روستا به بخش‎های مرتفع و مناسب شهرستان است که این مهم نیاز به همکاری مسئولان استانی و ستاد بحران گلستان دارد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول