اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

25 هزار هکتار از باغات اصفهان بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 110هزار هکتار از مناطق زراعی، 25 هزار هکتار از باغات و 950 هزار راس دام و 90 میلیون قطعه مرغ در سطح استان زیرپوشش بیمه قرار دارند.

25 هزار هکتار از باغات اصفهان بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جلسه شورای ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه مدیریت استان درصدد اجرای 100 درصدی بیمه برای تمام بخش‌های موجود در اصفهان است، اظهار کرد: پوشش بیمه‌ای بسیاری از خسارات موجود به بخش‌های استان را جبران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان با بارش‌های پاییزی مواجه است، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی اواسط هفته نیز استان با بارش باران مواجه می‌شود و امروز نخستین بارش پاییزی در استان اصفهان وجود داشته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به صورت معمول استان در فصل پاییز و زمستان با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه می‌شود، تصریح کرد: خشکسالی برای ششمین سال متوالی در استان اصفهان ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه اگر چه بارندگی‌هایی در سال گذشته در برخی از مناطق استان مناسب بوده اما به دلیل اینکه این بارندگی‌ها در مکان و زمان مناسب نبوده در راستای افزایش منابع آبی برای استان موثر نبوده است، افزود: خشکسالی‌های اصفهان طی سال‌های گذشته سبب خشک شدن بیش از 50 درصد از چشمه‌ها و قنوات استان شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه از 15 خرداد ماه امسال هیچ آبی در رودخانه زاینده‌رود جاری نشده است، تاکید کرد: به دنبال خشکسالی‌های اصفهان خسارات بسیاری به استان وارد شده و بیمه تنها راه جبران خسارت‌های وارده ناشی از خشکسالی به کشاورزان استان تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته از محل غرامت بیمه حدود 67 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌دیده، باغداران و بخش‌های طیور و دام در استان پرداخت شده است، اضافه کرد: در حال حاضر تعرفه‌های بیمه در تمام بخش‌ها در استان ابلاغ شده و تاکنون 110هزار هکتار از مناطق زراعی، 25 هزار هکتار از باغات و 950 هزار دام و 90 میلیون قطعه مرغ در سطح استان بیمه هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آ‌ب‌رسانی سیار به روستا‌ها و مناطق استان از جمله راهکار‌های مقابله با خشکسالی است و مدیریت استان همواره در راستای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول