اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاشان

5 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کاشان از نظارت پنج اکیپ ثابت و سیّار این شبکه همزمان با روز عید سعید قربان بر ذبح دام‌های قربانی در این شهرستان خبر داد.

5 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند

رسول سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از این تعداد دو اکیپ به صورت ثابت و دائمی در محل شبکه دامپزشکی کاشان و کشتارگاه این شهرستان و سه اکیپ هم به صورت سیّار در مناطق سطح شهر مستفر شده و پس از تأیید سلامت دام‌ بر ذبح آن در شرایط به طور کامل بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری بازرسان اکیپ‌های سیار شبکه دامپزشکی کاشان با کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: شهروندان کاشانی برای ارتباط با بازرسان اکیپ‌های سیار شبکه دامپزشکی کاشان در روز عید قربان می‌توانند با شماره تلفن‌های ثابت 5551800، 5551900 و یا با شماره‌های تلفن همراه اعلام شده برای گرفتن تأییدیه سلامت ذبح قربانی تماس بگیرند.

به گفته وی، شماره تلفن‌های ثابت 5551800، 5620900 و 5551900 نیز به منظور اطلاع‌رسانی شهروندان به شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ذبح دام در روز عید قربان و سایر ایام از جمله عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی از طریق فروشندگان دوره‌گرد در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان نقش مؤثر کارشناسان دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه توزیع گوشت و فرآورده‌های آن را یادآور شد و گفت: ذبح دام باید زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی صورت گیرد تا از سلامت دام کشتار شده برای مصرف مردم اطمینان حاصل شود.

سبحانی، اهمیت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را خاطرنشان کرد و گفت: با نظارت بازرسان اکیپ‌های دامپزشکی در روز عید سعید قربان می‌توان دام‌های آلوده را شناسایی کرد و با خارج ساختن آن از چرخه مصرف، لاشه‌ها و آلایش‌های غیرقابل مصرف را جمع‌آوری کرد و با دفع آن به نحو مناسب از انتشار بیماری‌های مختلف و خطرات احتمالی پیگیری و جلوگیری کرد.

وی خودداری شهروندان از کشتار دام در معابر عمومی به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار بیماری‌ها را خواستار شد و افزود: از آنجا که ذبح دام در خارج از کشتارگاه خطر شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان و مشکلات زیست‌محیطی را به دنبال دارد بهتر است که شهروندان دام خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی این مکان استفاده کنند.

سبحانی خودداری شهر‌وندان از خرید هرگونه دام فاقد هویت برای ذبح قربانی در عید قربان را خواستار شد و گفت: تهیه دام‌ها توسط مردم باید تنها از مراکز فروش مجاز دام صورت گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان تأکید کرد: این شبکه هر سال با توجه به سنت حسنه قربانی و ذبح دام در روز عید قربان به عنوان یکی از اعیاد باشکوه مسلمانان نظارت را از طریق بازرسان اکیپ‌های سیّار به صورت ویژه انجام می‌دهد.

سبحانی حضور کارشناسان مستقر در شبکه دامپزشکی کاشان در روز عید قربان به صورت تمام وقت را خاطرنشان کرد و گفت: مردم می‌توانند در صورت خرید دام زنده در ایام منتهی به عید قربان با مراجعه به شبکه دامپزشکی و انجام معاینات توسط کارشناسان از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول