اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

گوشت ذبح شده در بلاد کفر در صورت برخورداری از مهر حلال نیز حرام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس گفت: گوشت ذبح شده در کشورهای کفر در صورت برخورداری از مهر ذبح اسلامی و حلال نیز برای شیعیان در ایران حرام است.

گوشت ذبح شده در بلاد کفر در صورت برخورداری از مهر حلال نیز حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر همانند هفته‌های گذشته به مباحثی پیرامون اشکالات تورات پرداخت و اظهار داشت: پیامبرانی که در تورات از آنها یاد شده بعضا پیامبرانی بت‌ساز بوده‌اند.

وی افزود: جامعه نسبت به اینکه پیامبران توراتی چگونه بوده‌اند باید آگاهی داشته باشد.

به گفته امام جمعه بندرعباس برخی از بدآ‌موزی‌های تورات که کتابی آسمانی نامیده می‌شود حتی در کتاب‌های زمینی نیز دیده نمی‌شود.

نعیم آبادی با بیان اینکه در تورات به بت ساختن هارون اشاره شده است، افزود: نمی‌توان گفت که یک کتاب هم آسمانی باشد و هم پیامبران نامبرده شده در آن بت‌ساز باشند.

وی با بیان اینکه نسخ مختلف فارسی، انگلیسی و عربی تورات را از کشورهای مختلف خریداری و خوانده است‌، گفت: به عنوان نمونه در تمام این نسخ آمده است که حضرت لوط که پس از عذاب خداوند با دخترانش تنها مانده بود، توسط دخترانش شراب خورانیده شد و آنها برای بچه‌دار شدن در حالت مستی با پدرشان نزدیکی کردند.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه در داستان حضرت لوط نویسندگان تورات دارای جهل هستند، افزود: نباید فراموش کرد که در آن عذاب تنها شهر قوم لوط از بین رفته بود و نه کل جهان که نویسندگان تورات برای توجیه کار دختران لوط، از بین رفتن کل مردم جهان در آن زمان را بهانه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه قوم لوط برای بقا نسل می‌توانست زنی دیگر از شهر و یا روستاهای مجاور برای لوط بگیرد، بیان داشت: دو پسر حاصل از رابطه نامشروع دختران لوط با پدرشان بعدها به عنوان دو اصیل زاده، رئیس دو قبیله بزرگ شدند.

نعیم‌آبادی ادامه داد: اصل این داستان در بخش "صفر پیدایش بندهای نوزده تا 23 تورات" آمده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پرداختن به ادعیه و مناجات‌های ائمه در ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: انقلاب ما انقلابی نیابتی است و در همین راستا باید صاحب اصلی انقلاب را بشناسیم که ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای شناختن امام زمان (عج) است.

نعیم‌آبادی افزود: همانطور که رحمت خدا در این ماه مبارک زیاد می‌شود خشمش نیز زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: در این ماه در وهله نخست به حفظ زبان تاکید شده و در همین راه باید از غیب، دروغ، تقلب و چاپلوسی به شدت پرهیز کرد.

به گفته نعیم‌آبادی کلنگ دفن مسئولان و مدیران با تملق تملق‌گویان به زمین خورده می‌شود.

وی در ادامه همانند ماه‌های گذشته به بر حرام بودن گوشت خرچنگ تاکید کرد و گفت: ‌برخی از عوام می‌گویند که آخوندها گوشت خرچنگ را حرام  کرده‌اند در حالی که ما می‌گوئیم آخوندهای مسلمان، کشیش نیستند که هر چه خواستند از خودشان حرام یا حلال کنند.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه در نشست شورای اداری این مسئله را عنوان و به مدیران گفته است، که اگر امام جمعه و مردم مسئول جلوگیری از عرضه خرچنگ هستند خود اقدام می‌کنند، اظهار داشت:‌ اگر مسئولان طی هفته جاری فکری به حال عرضه خرچنگ نکنند و نتیجه را گزارش ندهند بنده نیز در نماز جمعه آتی نتیجه را به مردم اعلام می‌کنم.

وی همچنین افزود: گوشتی که از کشورهای خارجی حتی با مهر ذبح شرعی و حلال وارد کشور می‌شود حکم حرام و نجس را دارد.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: گوشت‌هایی که در کشورهای اسلامی تولید می‌شود حلال و گوشت‌های تولید کشورهای کفر حرام است.

وی افزود: ریشه این مسئله در آن است که فقه شیعه تاکید بر مسلمان بودن ضابح دارد و فقه تسنن ضابح را در صورت اهل کتاب بودن بی‌مشکل می‌داند از همین روست که به عنوان نمونه گوشت ذبح شده در امارات حلال و گوشت ذبح شده برای مصرف شیعیان در ایران حکم حرام و نجس را دارد.

نعیم‌آبادی اضافه کرد: شاید پرسیده شود که دولت گوشت را از خارج وارد می‌کند که باید بگوئیم که جمهوری اسلامی ایران در راستای اطمینان از ذبح شرعی به کشورهای تولید کننده و ذابح گوشت، عالمی را برای نظارت بر روند ذبح حیواناتی که باید گوشت آنها به ایران صادر شود اعزام می‌کند که در این صورت مصرف گوشت‌های وارد شده قانونی به کشور حلال و بدون مشکل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول