اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه:

حاجیان خواسته‌های نفسانی خود را ذبح کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: عید قربان حاجی باید امیال نفسانی و خواسته‌های شیطانی خود را ذبح کند.

حاجیان خواسته‌های نفسانی خود را ذبح کنند

حجت‌الا‌سلام سید حبیب‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: حج بزرگ‌ترین شعار دینی است.

موسوی با بیان اینکه در اسلام برای عبادات احکام، آداب و اسراری را توضیح فرموده‌اند ادامه داد: چه خوب است حاجی در کنار احکام و آداب حج از اسرار مکه نیز آگاه شود.

وی افزود: زیارت بیت‌الحرام خود به صورت غیر‌مستقیم به حاجی درسی خواهد داد که در هیچ کلاسی قابل یادگیری نیست.

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زیارت حج عبادت ذکری، فعلی و زمانی است تصریح کرد: احکام ذکری حج با لبیک شروع می‌شود، احکام عملی آن با احرام و آداب خاصی انجام می‌شود و احکام زمانی آن نیز در اوقات خاصی مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حج اگر به نیت خدا انجام شود فرد لذت معنوی را از آن خواهد برد و اگر برای مردم باشد چون ریشه در شرک، ریا و گناه دارد صفایی که باید در دل و طراوتی که باید در روح ایجاد شود حاصل نخواهد شد و درس لازم را از حج نمی‌برد.

موسوی اظهار کرد: کسی که به حج می‌رود لازم است مؤید به دستورات و احکام در خصوص حج شود و با نگاهی به اسرار مکه روح خود را صیقل داده و بزرگ‌ترین درس را گرفته و به وطن بازگردد.

وی در خصوص پوشیدن لباس احرام گفت: لباس احرام برای حاجی یادآوری می‌کند که از کجا آمده‌ایم و به کجا خواهیم رفت و درس چطور زندگی کردن را به خوبی خواهد آموخت. 

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به احکام احرام تصریح کرد: احکام احرام به حاجی درس تواضع، دوری از تکبر، نخوت و خود بزرگ‌بینی را خواهد داد.

وی افزود: حاجی در احرام حق ندارد کوچک‌ترین موجود جنبنده‌ای را به قتل برساند و این خود بزرگ‌ترین درس عفت و ایدئولوژی برای زندگی دنیوی است.

موسوی حج را کلاس عملی دانست و گفت: حاجی هرچند آگاه باشد بیشتر در این دریای معرفت غواصی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حاجی در لباس احرام حق ندارد کوچک‌ترین جنبنده‌ای را به قتل برساند افزود: همان لباس به او یاد می‌دهد برای دفاع از مظلوم و عدالت مبارزه با ظلم و ظالم برای حمایت از مسلمانان و افشاگری مستکبران انزجار و نفرت خود را برعلیه دشمنان خدا، اسلام و شیطان صفت‌ها سر دهد و یک‌صدا همراه مسلمانان لبیک گوید.

موسوی تصریح کرد: در روز قربان نه تنها حاجی با قربانی یک گوسفند از حج فارغ شده بلکه باید احساس کند که خواسته‌های نفسانی و امیال شیطانی را ذبح کرده است.

رئیس حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان بیداری حاجی را بزرگ‌ترین سوغاتی حج دانست و گفت: آگاهی حاجی و استجابت دعای حاجی در حق مردم بزرگ‌ترین سوغاتی حج است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول