اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روز عید قربان

25 اکیپ دامپزشکی در کرمان بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: 25 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام در شهرستان‌های کرمان، فهرج، رفسنجان و نرماشیر نظارت می‌کنند.

25 اکیپ دامپزشکی در کرمان بر ذبح دام‌های قربانی نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، 25 اکیپ دامپزشکی در روز عید سعید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در شهرستان‌های کرمان، فهرج، رفسنجان و نرماشیر نظارت می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح ویژه نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در عید سعید قربان در این شهرستان اجرا می‌شود.

محمدمهدی یزدانپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه توزیع گوشت و فرآورده‌های آن نقش به سزایی دارند، اظهار داشت: با فرارسیدن عید قربان بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان کرمان گسترده‌تر می‌شود.

وی افزود: برای رفاه حال شهروندان در روز عید قربان چهار اکیپ ثابت و 12 اکیپ سیار شامل 20 دامپزشک، کارشناس بهداشتی گوشت و ناظران شرعی در شهرستان کرمان از ساعت هفت صبح تا 13 عصر آماده خدمت‌رسانی هستند.

یزدانپناه تصریح کرد: ذبح دام باید زیرنظر کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی صورت گیرد تا از سلامت دام کشتار شده اطمینان حاصل شود.

وی با اشاره به احتمال ابتلای انسانی به تب کریمه‌کنگو اذعان داشت: مردم باید گوشت دام‌ها قربانی شده را 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنند.

یزدانپناه بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی را مهم دانست و افزود: با نظارت دامپزشکی در روز عید سعید قربان دام‌های آلوده شناسایی شده، لاشه‌ها و آلایش‌های غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج و به نحو مناسب جمع‌آوری و امحا می‌شوند.

این مسئول با اعلام خدمات رایگان بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه و دیگر اماکن از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در روز عید قربان مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 2134366 و 2110016 شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان و یا پیامک 3000231512 اطلاع داده تا با افراد متخلف برخوردهای لازم صورت گیرد.

نظارت 2 اکیپ کنترل بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: دو اکیپ ثابت و سیار کنترل بهداشتی و نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در فهرج نظارت می‌کنند.

مهدی بمان‌دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج اظهار داشت: دو اکیپ ثابت و سیار کنترل بهداشتی و نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در فهرج نظارت می‌کنند.

وی از شهروندان خواست برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار بیماری‌ها از کشتار دام در معابر خوداری کنند.

بمان‌دشتی افزود: اکیپ‌های دامپزشکی در سطح شهرستان آماده ارائه هر‌گونه خدمات در رابطه با بازرسی قبل از کشتار بر دام‌های قربانی و ذبح شده و بازدید و بازرسی لاشه‌های استحصالی دام‌های قربانی هستند.

‌وی از شهر‌وندان فهرجی خواست برای عید قربان‌ از خرید هرگونه دام فاقد هویت خودداری کنند و اکیپ‌های شبکه دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا 13 آماده پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان هستند. 

به گزارش فارس، نبود کشتار‌گاه دام در شهرستان فهرج موجب شده که شهروندان فهرجی ذبح دام را در منازل و معابر انجام دهند که این مشکل می‌تواند سلامت شهر‌و‌ندان را تهدید کند.

ساماندهی 5 اکیپ ناظر بر ذبح دام در رفسنجان

رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان از ساماندهی دو اکیپ سیار و سه اکیپ ثابت برای بازرسی بهداشتی لاشه‌های قربانی در روز عید قربان خبر داد.

محمود مقامی اظهار داشت: این اکیپ‌ها با استقرار در میادین شهدا، قدس و همچنین در محل کشتارگاه دام و شبکه دامپزشکی آماده ارائه خدمات نظارت بهداشتی بر لاشه‌های قربانی در منازل و محل سکونت شهروندان به صورت رایگان هستند.

وی بیان داشت: کشتارگاه دام شهرستان رفسنجان نیز در روز عید قربان فعال بوده و به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه خطر شیوع بیماری‌های مشترک و مشکلات زیست‌محیطی را به دنبال دارد دام خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی این مکان استفاده کنند.

عید قربان بر ذبح دام در نرماشیر نظارت ویژه صورت می‌گیرد‌

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: با توجه به سنت حسنه قربانی و ذبح دام در روز عید قربان نظارت شبکه دامپزشکی نرماشیر در این روز شدیدتر می‌شود.

عباس سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: با توجه به سنت حسنه قربانی و ذبح دام در روز عید قربان به عنوان یکی از اعیاد باشکوه مسلمانان، نظارت شبکه دامپزشکی نرماشیر در این روز شدیدتر می‌شود.

وی با اشاره عواقب وخیم ذبح دام در معابر عمومی تصریح کرد‌: مردم باید از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری ‌کنند، زیرا این امر احتمال بروز بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت، سیاه زخم ‌و تب کریمه‌ کنگو را افزایش می‌دهد و تا جایی که امکان دارد، برای ذبح دام خود به کشتارگاه‌های دام مراجعه کنند.

سرحدی خاطرنشان کرد: دو اکیپ نظارتی سیار و ثابت در سطح شهر و شبکه دامپزشکی مستقر و از ساعت هفت صبح تا 13 آماده ارائه خدمت به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مستقر در شبکه دامپزشکی نیز در روز عید از طریق خط تلفن آماده پاسخگویی به مردم هستند و مردم می‌توانند در صورت خرید دام زنده در ایام منتهی به عید قربان با مراجعه به شبکه دامپزشکی و انجام معاینات توسط کارشناسان از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند. 

سرحدی گفت: مردم دام مورد نظر خود را از مراکز فروش دام مجاز تهیه کنند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول