اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

نظارت دقیق است/ مردم به ذبح شرعی مرغ‌ها شک نکنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم به ذبح شرعی مرغ‌های عرضه شده شک و تردید نکنند چراکه نظارت دقیق در این زمینه صورت می‌گیرد.

نظارت دقیق است/ مردم به ذبح شرعی مرغ‌ها شک نکنند

صادق صالحی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما چه قبل از کشتار و چه بعد از آن نظارت‌های بهداشتی و شرعی خود را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با همراهی ناظران شرعی که در حقیقت زیر نظر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان فعالیت می‌کنند موضوع ذبح شرعی طیور را لحاظ کرده و مدنظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این کنترل‌ها و نظارت‌ها یک فرصت طلایی را به وجود آورده است تا با مهار بیماری‌های مشترک بتوانیم به ریشه‌کن شدن انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نظیر سل در دام‌های صنعتی و یا بروسلوز اقدام کنیم که در این زمینه کار ریشه‌کنی این بیماری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: ما در سه چهار سال اخیر علایمی از بیماری سیاه زخم و شاربون را در دام‌ها شاهد نیستیم و با واکسیناسیون‌های به موقع جلوی گسترش و توسعه این بیماری‌ها به جد گرفته است.

صالحی گفت:‌ به رغم اینکه در برخی از کشورهای همجوار ما برخی از علایم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور مشاهده شد اما در استان اردبیل با برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه سعی کردیم از گسترش و فراگیر شدن این بیماری‌ و انتقال آن ممانعت کنیم و اجازه ندهیم این بیماری سلامت جامعه را دچار خدشه کند.

این مسئول بیان داشت:‌ ما با انجام اقدامات پیشگیرانه آگاه‌سازی مردم را نسبت به نخریدن گوشت فاقد مهر و همچنین سمپاشی واحدهای دامی و اماکن موجود در این زمینه در دستور کار قرار دادیم تا با این حرکت بتوانیم از بروز و ظهور بیماری‌های متعدد جلوگیری کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: ما در این مسیر به همسویی و هم هدفی خبرنگاران به عنوان قشر آگاه جامعه نیاز داریم تا اطلاع‌رسانی در این زمینه را یک اولویت جدی قلمداد کرده و در این زمینه به حرکت‌های مثبت دست بزنیم.

صالحی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما در خدمت این قشر فرهیخته هستیم تا در عملیات‌های میدانی و صحرایی خود از توانمندی آنها بهره برده و شاهد حضور اکیپ‌های خبری و تصویری اصحاب رسانه باشیم تا بیشتر در جریان کارها و فعالیت‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول