اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

ذبح‌های عید قربان باید در چارچوب مشخص انجام شود

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: تب کریمه کنگو در مشهد قربانی داشته است و مردم باید برای پیشگیری از این بیماری ذبح‌های خود را در یک چهارچوب معین و خاص انجام دهند و تمام سازمان‌ها باید در این مقوله با هم مشارکت داشته باشند.

ذبح‌های عید قربان باید در چارچوب مشخص انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان پیش از ظهر امروز در نشست جلسه شورای درمان که در سالن اجتماعات فرمانداری مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه روز عید قربان هستیم مردم باید بدانند که ذبح دام در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل آداب مذهبی انجام می‌شود و مردم می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

فرماندار مشهد گفت: همچنین کشتارگاه‌ها با تماس افراد ذبح را انجام می‌دهند و گوشت را بسته‌بندی شده به درب منزل ارسال می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جلوگیری از ذبح‌های خانگی در روز عید قربان تصریح کرد: این ذبح‌ها سبب آلوده شدن شهر می‌شود و همه افراد باید کمک کنند تا از این امر جلوگیری کنند.

فرماندار مشهد افراد متدین را یکی از مهم‌ترین اقشار در ارتباط با فرهنگ سازی برای عید قربان دانست و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های نمازجمعه با کمک آیت الله علم الهدی استفاده کرد و در نماز جمعه خطبه‌ای را به این موضوع اختصاص داد.

وی با بیان اینکه باید بحث کریمه کنگو را به یک فرصت برای این مسئله تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: افراد باید بدانند که تب کریمه کنگو در مشهد قربانی‌هایی داشته است و مردم باید برای پیشگیری از این بیماری قربانی‌های خود را در یک چهارچوب معین و خاص انجام دهند و تمام سازمان‌ها باید در این مقوله با هم مشارکت داشته باشند.

موحدیان در این راستا افزود: حتی اگر افراد می‌خواهند که در منزل خود قربانی را انجام دهند باید تمام تجهیزات لازم را تهیه کنند تا به آنها مجوز این کار داده شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول