اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

طرح «مکاسب» در استان سمنان اجرا می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح «مکاسب» در استان سمنان به منظور آموزش کسب روزی حلال به اصناف خبر داد.

طرح «مکاسب» در استان سمنان اجرا می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری به برگزاری دوره‏های آموزشی کسب روزی حلال با عنوان «مکاسب» در سطح استان سمنان اشاره کرد و گفت: آموزش راه‏های کسب روزی حلال برای همه اقشار جامعه ضروری است.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‏های آموزشی، افزایش آگاهی و ترویج فرهنگ کسب روزی حلال و پرهیز از کم‏فروشی در میان اصناف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن تأکید بر اینکه آموزش اصناف جزو اولویت‏های آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: این امر در راستای گسترش ارزش‏های دینی، کاهش آسیب‏های فردی و اخلاقی و ترویج فرهنگ کسب و کار حلال انجام می‏شود.

وی یادآور شد: این آموزش‏ها با همکاری مجمع امور صنفی استان سمنان به صورت پیگیر و مستمر در حال انجام است و تاکنون بیش از 16 دوره آموزشی در شهرستان‏های شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار و مهدیشهر با بهره‏گیری از اساتید مجرب هر شهرستان برگزار شده است.

شکری به تأثیر لقمه حلال در تربیت فرزندان اشاره و تصریح کرد: آموزش راه‏های کسب حلال برای همه اقشار جامعه اعم از کارمند، کارگر، کاسب و ... ضروری است و در حال حاضر، تمرکز اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر آموزش اصناف در این زمینه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، این آموزش‏ها برای سایر اقشار جامعه نیز برگزار می‏شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یادآور شد: سرفصل‏های آموزشی این دوره‏ها شامل احکام شرعی، اصول عقاید، کلیات کسب، آداب و اخلاق کسب و تجارت، اخلاق اسلامی و احکام کسب و تجارت است.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول