اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

اصناف موظف به اعلام موجودی انبار خود به صورت ماهانه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق قانون هر واحد صنفی موظف است هر ماه، موجودی اقلام انبار خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند.

اصناف موظف به اعلام موجودی انبار خود به صورت ماهانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، محمدجعفر عظمایی به متخلفان و گرانفروشان توصیه کرد در چارچوب قانون حرکت کنند و اجناس را براساس قیمت‌های مصوب به مردم بفروشند در غیر این صورت طبق دستورالعمل‌های قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بازار و تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با افزایش غیرقانونی و خودسرانه قیمت کالاهای مصرفی اظهار کرد: در گام اول، طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با محتکران و متخلفان برنامه‌ریزی شد و در راستای لزوم کنترل بیشتر بر بازار، طرح نظارتی ویژه مطابق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت به مرحله اجرا درآمده است.

عظمایی تصریح کرد: در این مدت بازرسان طرح تشدید و همچنین مجمع امور صنفی به صورت مستمر بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت داشته و با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

وی گفت: با کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند و یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار کنند، به شدت برخورد می‌شود.

عظمایی اینگونه تخلفات را اجحاف در حق مصرف‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: اینکه تولید‌کننده‌ای کالای خود را به بهانه افزایش نرخ ارز، گران‌تر از قیمت واقعی به فروش برساند، حقوق مصرف‌کننده را نادیده گرفته است و باید با اینگونه متخلفان برخورد شود.

وی افزود: در این مدت مواردی از احتکار اقلامی مانند برنج و روغن و یا گران‌فروشی مشاهده و برای خاطیان پرونده تشکیل شده است.

عظمایی همچنین اضافه کرد: طبق قانون هر واحد صنفی موظف است هر ماه، موجودی اقلام انبار خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند از این رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازرسی‌ها و بازدید از انبارها هر 15 روز انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که از این قانون سرپیچی کنند، ضمن تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و  مطابق قانون اعمال جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول