اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف گیلان خبر داد

تشکیل شورای امر به معروف در 6 اتحادیه صنفی صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از تشکیل شورای امر به معروف در شش اتحادیه صنفی فعال صومعه‌سرا خبر داد.

تشکیل شورای امر به معروف در 6 اتحادیه صنفی صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منصور قربانی عصر امروز در جریان برپایی نخستین همایش یک‌روزه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در این شهرستان با حضور روسای اصناف و گروه‌های مردم‌نهاد صومعه‌سرا اظهار کرد: بازاریان نقش مهم و خطیری در راستای اجرای اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر عهده دارند.

وی افزود: احیای مقوله امر به معروف و نهی از منکر تنها در صورت همکاری تنگاتنگ و مداوم اقشار و افراد مختلف تحقق‌پذیر است.

مسئول تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف گیلان با بیان اینکه اجرایی کردن اهداف این تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه وظایف و اختیارات متولیان آن نیست، متذکر شد: تشکل‌های مردم‌نهاد تنها احیاگران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌ها و مناطق مختلف هستند.

وی اصناف، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های غیر دولتی را از شاخه‌های تشکل‌های مردم‌نهاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: این شاخه‌ها مأمور اجرای نقشه راه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

قربانی با اشاره به فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر صومعه‌سرا یادآور شد: صومعه‌سرا از پیشتازان عرصه ستادی و از شهرستان‌های برتر و موفق در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح شش اتحادیه صنفی فعال صومعه‌سرا خبر داد و بیان کرد: این اتحادیه‌ها در راستای کنترل بر اوضاع بازار و بازاریان به عنوان نمونه اجرای اهداف و طرح‌های این ستاد انتخاب می‌شوند.

این مسئول با اشاره به نحوه فعالیت این شوراها در اتحادیه‌ها اذعان کرد: هر اتحادیه در صورت مشاهده منکر از سوی یکی از اعضای اتحادیه باید پیش از درگیر سازی ارگان‌های انتظامی به تصمیم گروه، مسئله را در بدنه فعالیتی خود برطرف کند.

مسئول تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف گیلان با بیان اینکه اصناف و اتحادیه‌ها باید در هنگام مناسبت‌ها و مراسم‌ مذهبی و دینی فعال‌تر باشند، بیان کرد: در این زمان بازار و واحدهای صنفی فضای شهر را مناسب با آن مناسبت پرده‌افشانی کنند.

وی تذکر زبانی به عاملان منکر در بازار را یکی دیگر از وظایف اتحادیه‌های منتخب مذکور دانست و خاطرنشان کرد: شایسته است که مسائل هر اتحادیه در داخل همان اتحادیه برطرف شود تا موضوع گسترش نیابد.

قربانی ادامه داد: بنای تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌ها در واقع احیا و تداوم فریضه مهم اللهی در راستای کاهش منکرات در جامعه و به‌ویژه در بازارها و اجرای شیوه و راهی سنجیده و درست در مقابله با آن است.

در پایان همایش مذکور صومعه‌سرا به عنوان شهرستان برتر و نمونه تشکل‌های مردم‌نهاد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان انتخاب شد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول