اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

راه نفوذ ضدفرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر بسته شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: باید از نفوذ برنامه‌های ضدفرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر بسته شود.

راه نفوذ ضدفرهنگی به امر به معروف و نهی از منکر بسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی‌از‌منکر  مازندران این فریضه را را دو فریضه واجب الهی دانست و گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر آنچه که بر عهده هر یک از ما قرار دارد تذکر لسانی است که در این راستا باید ابتدا خودمان آمر باشیم تا عملمان در نیت امر به معروف و نهی از منکر مؤثر باشد و جامعه را از منکرات باز داریم.

این مسئول در ادامه با توجه به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: محرم فرصت خوبی برای همه ماست چون محرم یک رسانه هزار چند ساله و رسانه شیعه و اسلام تا قیامت است.

طبرسی بیان کرد: اگرچه در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را شهید کردند، اما شخصیت حقوقی ایشان زنده چون محرم و عاشورا زنده مانده و خواهد ماند.

وی تصریح کرد: حتی دشمنان دین اسلام نتوانستند با شهید کردن امام حسین (ع) امر به معروف و نهی ازمنکر را دفن کنند، زیرا امام حسین (ع)معروف علمی و عینی بوده و ما در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام و هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم  که باید از امام حسین(ع) الهام بگیریم و این الهام را هم به جامعه و بخصوص نسل جوان اعلام کنیم.

رئیس ستاد احیا در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ابتدا فضای امنیتی و ثانیأ فضای اخلاقی و ثالثأ تذکرات مکرر و مؤثر داشته باشید و از همه مهم‌تر راه‌های نفوذ ضدفرهنگی را ببندید و با مطالعه کارشناسی و تخصصی وارد عمل شوید.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز موضوع برگزاری جلسه را در دو رأس دستور کار برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی ازمنکر و بررسی روند اجرایی تذکر لسانی در شهرهای منتخب اعلام کردند.

علی شالیکار در ادامه پیشبرد و روند بازرسی عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و درمانی را نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر و مؤثری دانست و تصریح کرد: در این راستا برگزاری جلسات هر هفته در ادارات با حضور معاونین ستاد احیاء استان در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب و ارائه گزارش ادارات و خود ستاد احیاء از وضعیت عفاف و حجاب و ارائه گزارش عملکرد ادارات و همچنین از برنامه‌های پیشنهادی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

فرمانده قرارگاه غدیر شمال کشور اضافه کرد: طبق گزارشاتی که ستاد احیای استان از تیم‌های تذکر لسانی با برگزاری جلسات در ادارات و کارخانجات در راستای اجرای طرح تذکر لسانی در شهرهای منتخب به آماری حدود 2023 نفر به آقا و 1042 نفر به خانم تذکرات داده شد.

دبیر ستاد احیاء استان مازندران اذعان داشت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری طرح تذکر لسانی بر عهده اقشار خاص نیست بلکه وظیفه آحاد مردم است در این راستا ستاد احیاء استان با تشکیل تیم‌های تذکر لسانی بخشی از وظایفشان امر به معروف نهی از منکر است و تمام دستگاه‌های دولتی طبق بخشنامه باید در راستای برنامه‌های ستاد احیای استان همکاری وانسجام داشته باشند.

انتهای‌ پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول