اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل:

اجرای احکام الهی با امربه معروف و نهی از منکر محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: اجرای احکام الهی با احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق می‌شود.

اجرای احکام الهی با امربه معروف و نهی از منکر محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت‌الاسلام سلمان موسی‌پور ظهر امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و حساسی است که در آیات و روایات سفارش بسیاری به آن شده است.

وی افزود: بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند ایمان افراد را از بین ببرد و در نهایت منجر به هلاکت و سقوط جامعه دینی شود.

موسی‌پور به آثار و نتایج امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اجرای احکام الهی، تحقق عدالت اجتماعی، تثبیت حکومت اسلامی، تحکیم امنیت اجتماعی، شکست جبهه نفاق، نزول خیر و برکت، تحقق اخلاق الهی و تحقق مصلحت عمومی از مهمترین این آثار است.

امام جمعه اردل ادامه داد: خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است و بر همین اساس سفارش بسیاری به آن کرده است.

موسی‌پور بر ضرورت همراهی مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: خداوند متعال امت اسلامی را ملزم به انجام دو فریضه بزرگ کرده و در قران کریم می‌فرماید باید شما امتی باشید که به اسلام می‌خوانید و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید.

وی به نقش مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ائمه جماعات می‌توانند در مساجد نقش مهمی در آگاه‌سازی و مشارکت دادن مردم در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به فرهنگ عمومی جامعه آسیب برساند که این مهم جز با امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول