اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

جلوگیری از کشتار در اماکن عمومی مستلزم ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: برای جلوگیری از کشتار در اماکن عمومی و رعایت مسائل بهداشتی باید فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا داد.

جلوگیری از کشتار در اماکن عمومی مستلزم ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان ازغدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ساماندهی بهداشتی ذبح دام در روز عید قربان اظهار کرد: موضوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از موضوعات مهم و تاثیرگذار در جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: در گذشته گفته می‌شد حدود 50 درصد بیماری‌های عفونی انسان از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است اما در حال حاضر گفته می‌شود که این رقم به 60 درصد رسیده است.

مرگان ازغدی خاطرنشان کرد: اهمیت و راهکارهای پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به دامپزشکی و وزارت بهداشت برمی‌گردد و در این راستا باید در عید قربان تدارکاتی انجام شود تا ذبح دام به درستی انجام شود و خطراتی را که با ذبح دام مانند ریختن خون آن در اماکن عمومی اتفاق بیفتد را جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از کشتار در اماکن عمومی و رعایت مسائل بهداشتی باید فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا داد و تلاش ما این است تا به ایده‌آل‌های بهداشتی برسیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول دفتر ولی فقیه در دامپزشکی خراسان‌رضوی اظهار کرد: قربانی کردن هم‌ذات با بشریت است و در ادیان مختلف وجود دارد و اصل قربانی برای رضای خدا و تقسیم بین فقرا است و بهتر است این سنت الهی بر اساس موازین شرعی اجرا شود.

بیش از هشت مرجع تقلید ما گفته‌اند که اگر قربانی کردن در اماکن عمومی با وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که برای جامعه اسلامی مضر است باید از این نوع ذبح صرف نظر کرد.

مسئول دفتر ولی فقیه در دامپزشکی خراسان‌رضوی تاکید کرد: موازین بهداشتی را با ساماندهی در مراکز خاص انجام داد تا مردم در معرض خطر قرار نگیرند و فرهنگ سازی کنیم که این عمل مستحب مقدمه فعل حرام که به جامعه ضرر می‌رساند، نشود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول