اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران خبر داد

اختصاص 20 میلیارد ریال به احداث مجتمع‌‌های گلخانه‌ای گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران از اختصاص اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم‌بهره برای احداث مجتمع‌‌های گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

اختصاص 20 میلیارد ریال به احداث مجتمع‌‌های گلخانه‌ای گچساران

محمد شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی گچساران توجه به توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: متقاضیان و فعالان بخش کشاورزی این شهرستان می‌توانند طرح‌های خود را برای بررسی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی به جهاد کشاورزی ارائه دهند.

فرماندار گچساران با اشاره به توجه خاص دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف و به ویژه بخش کشاورزی یادآور شد: در جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی طرح‌های خوبی به تصویب رسیده که این طرح‌ها ضمن اشتغالزایی برای جوانان، نقش مهم و مؤثری در افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری دارد.

شفیعی از اختصاص افزون بر 20 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای به منظور توسعه این گلخانه‌ها در گچساران خبر داد و از متقاضیان خواست تا برای دریافت این تسهیلات طرح‌های خود را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت و کم‌بهره به متقاضیانی که قصد احداث و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در گچساران را دارند در نظر گرفته شده است.

شفیعی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به توسعه گلخانه‌ها بیان داشت: گچساران شهرستانی گرمسیری بوده و توسعه کشت گلخانه‌ای ضمن مصرف بهینه آب، سطح تولید را افزایش می‌دهد.

* اشتغالزایی پایدار 90 نفر در گچساران با احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای

وی ادامه داد: ترویج کشت گلخانه‌ای و تشویق فارغ‌التحصیلان و افراد فعال در بخش کشاورزی به این سمت و سو هم از نظر اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان و هم از نظر اقتصاد کشاورزی و توسعه صادرات اهمیت بسیاری دارد.

فرماندار گچساران ابراز داشت: مجتمع‌های گلخانه‌ای با توجه به اینکه درجه حرارت هوا و آفت در آن قابل کنترل است حداقل خسارت را برای بهره‌برداران خواهد داشت.

شفیعی یادآور شد: با اختصاص این اعتبار و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در گچساران علاوه بر افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای و رونق بخش کشاورزی، زمینه اشتغال پایدار برای افزون بر 90 نفر به صورت مستقیم نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول