اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری فرصتی طلایی برای قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان قلعه‌گنج به همراه طرح مجتمع دامپروری دو طرح فوق‌العاده هستند که یک فرصت طلایی تا پایان دولت دهم است.

مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری فرصتی طلایی برای قلعه‌گنج

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، مجید درینی عصر امروز در جلسه کارگروه طرح توسعه کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت: در بخش کشاورزی برای نخستین بار طرح توسعه کشاورزی با نظارت رئیس جمهور و همراهی وزارتخانه‌های مرتبط برای رفع مشکلات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح دو هدف توسعه کیفی و کمی محصولات کشاورزی و استفاده از این طرح بزرگ دنبال می‌شود.

درینی با اشاره به اهمیت این کارگروه در استان و شهرستان‌ها تصریح کرد: این کارگروه با حضور 11 عضو اصلی تشکیل می‌شود که برای تشکیل آن حضور شش نفر از اعضا الزامی است و اگر از این جمع پنج نفر با طرحی موافق باشد، طرح تصویب و قابل اجرا است و مصوبه این جلسه در حد تصویب هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه در این طرح اختیارات هیئت دولت به استانداران و فرمانداران تفویض شده است، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری در این کارگروه برای رشد و شکوفایی منطقه است و باید مشکل مردم را رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: تمام مسئولان در شهرستان قلعه‌گنج در اجرای این طرح باید به صورت واحد عمل کنند.

درینی اذعان داشت: باید در مناطق محروم و کم آب جنوب کرمان صنایع تبدیلی کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌ها را گسترش دهیم و این مهم سریعتر باید پیگیری شود.

وی افزود: یکی از وظایف ما این است که با دید مثبت از این طرح استفاده کنیم و کشاورزانی که توان ضمانتی و پرداخت تسهیلات را دارند، به بانک عامل معرفی کنیم.

درینی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید محصول‌های جالیزی منطقه جنوب کرمان به اشباع رسیده است و باید در کنار طرح‌های جالیزی به کشاورزی جدید و نوین رو آوریم و  در این راستا طرح‌های پرورش طیور که به بیش از 100 طرح می‌رسند را باید اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: از بین 97 دستگاه اجرایی در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی در استان در میان 10 سازمان برتر و از لحاظ رتبه در کشور به رتبه 21 ارتقا داشتیم و این جز با تعامل و تلاش کارشناسان سازمان با مسئولان و ائمه جمعه و فرمانداران میسر نمی‌شد.

درینی افزود: کشاورزانی که درخواست استفاده از این تسهیلات را دارند باید توجیه شوند که با ایجاد اشتغال و کار به بازپرداخت اقساط وام نیز اهتمام داشته باشند.

وی بیان داشت: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان قلعه‌گنج به همراه طرح مجتمع دامپروری دو طرح فوق‌العاده هستند که یک فرصت طلایی تا پایان دولت دهم است.

درینی اظهار داشت: در زمینه تأمین آب کشاورزی با توجه به کمبود آب سفره‌های زیرزمینی باید راهکارهای مناسب و کارشناسی شده ارائه شود تا خللی در اجرای طرح به وجود نیاید.

 انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول