اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تحقیقات جهادکشاورزی خراسان‌رضوی:

تمام مجموعه‌های باغ‌ گیاه‌شناسی مشهد تا پایان سال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیقات جهادکشاورزی خراسان‌رضوی گفت: از مجموع 9 بخش‌ باغ گیاه‌شناسی، جشنواره گل‌های داوودی، گیاهان دارویی و گل رز به بهره‌بردای رسیده و دیگر باغ‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تمام مجموعه‌های باغ‌ گیاه‌شناسی مشهد تا پایان سال افتتاح می‌شود

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی کریمی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین جشنواره گل‌های داوودی اظهار کرد: باغ گیاه‌شناسی مشهد از سال 82 آغاز به کار کرده است.

وی افزود: جشنواره گل‌های داوودی در باغ گیاه‌شناسی مشهد از دو نظر قابل تقدیر است، نخست آن که در سال تولید ملی برگزاری همایش‌هایی از این نوع بر ارتقای خودکفایی جامعیت می‌بخشد همچنین این جشنواره انسجام و تعامل شهرداری و جهادکشاورزی را به منصه ظهور می‌رساند.

کریمی با نگاهی اجمالی بر تاریخچه باغ گیاه‌شناسی در ایران خاطرنشان کرد: نخستین باغ گیاه‌شناسی ایران در دانشگاه داروسازی کرج در سال 1310 احداث و در سال 1348 باغ گیاه‌شناسی ملی ایران شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در باغ مشهد هشت مجموعه تعریف شده و با جشنواره گل‌های داوودی، 9 مجموعه باغ گیاه‌شناسی مشهد را تشکیل می‌دهد.

مدیر مرکز تحقیقات جهادکشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: از مجموع بخش‌های باغ گیاه‌شناسی، جشنواره گل‌های داوودی،گیاهان دارویی و گل رز به بهره‌بردای رسیده و دیگر باغ‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کریمی در ارتباط با اهمیت برگزاری جشنواره گل‌های داوودی اذعان داشت: نهادینه‌سازی اهمیت به فضای سبز و عدم تعارض به آن در رأس اهداف این جشنواره بوده و امید است برای داشتن جامعه‌ای سبز و بانشاط ،به توسعه فضای سبز پیرامون خود اهمیت بیشتر دهیم.

وی یادآورشد: در فصل موجود 110 گونه از 240 گونه، در باغ گیاهان دارویی و مجموعه گل رز در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کریمی با ابراز امیدواری از توسعه و حفاظت ویژه از فضای سبز گفت: مشهد با ظرفیت مناسب خود به‌ویژه باغ گیاه‌شناسی، نقش مهمی در توسعه و حفاظت محیط زیست و فضای سبز کشور دارد.

وی در پایان خواستار بروز توانمندی‌های همه مردم و بخش های ذیربط در جهت زیباسازی و ثبت خاطرات ماندگار برای زائران و مجاوران مشهد مقدس شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول