اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

مهم‌ترین طرح‌های کشاورزی کهگیلویه راکد مانده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه طرح گلخانه‌ای دشت مازه مهم‌ترین طرح کشاورزی کهگیلویه است، گفت: متأسفانه به علت عدم همکاری در گازرسانی این طرح، شاهد رکود در این طرح بزرگ کشاورزی هستیم.

مهم‌ترین طرح‌های کشاورزی کهگیلویه راکد مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سیدعمران تقوی عصر امروز در حاشیه نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه به دلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت و نیز خاک حاصلخیز ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه در بخش کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: قطعا با تمرکز بر توسعه و تقویت بخش کشاورزی کهگیلویه می‌توان امیدوار بود که کهگیلویه از طریق کشاورزی در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های خود اشتغالی و تسهیلات بانکی که در زمینه کشاورزی واگذار می‌شوند، می‌توانند باعث رونق کشاورزی کهگیلویه شوند، بیان داشت: متأسفانه از مجموع 453 پرونده‌ای که به بانک عامل فرستاده شده‌اند تنها 19 فقره پرداخت شده است.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان داشت: امیدواریم با تدابیر لازم مشکلات و موانع پیش‌روی کشاورزان و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برداشته شود.

تقوی واگذاری کارهای کارشناسی به نظام مهندسی را یکی از راهکارهای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات عنوان و تصریح کرد: اگر بحث کارشناسی وام‌ها و تسهیلات به نظام مهندسی واگذار شود سرعت عمل در پرداخت تسهیلات و نیز کارهای کارشناسی در این زمینه بیشتر خواهد شد.

تقوی با اشاره به بخشنامه‌ای که در آن فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استخدامی در دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند از سایت گلخانه‌ای دشت مازه استفاده کنند، بیان داشت: همین امر باعث شده فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی کهگیلویه از طرح گلخانه‌ای استقبال نکنند.

تقوی عنوان کرد: متأسفانه مشکل سایت گلخانه‌ای دشت مازه به همین جا ختم نمی‌شود و شاهدیم که در بحث گازرسانی آن نیز کار چندانی انجام نگرفته و همین امر باعث رکود این طرح بزرگ شده است.

تقوی  با بیان اینکه طرح‌های پرورش بوقلمون، مرغ محلی و قارچ نیز به علت عدم پرداخت تسهیلات راکد مانده‌اند، ابراز داشت: امیدواریم که با پرداخت هر چه سریع‌تر این تسهیلات طرح‌های مهم کشاورزی و دامپروری کهگیلویه از حالت رکود بیرون آیند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول