اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب:

مهمترین مشکل بخش کشاورزی سرپل‌ذهاب خشکسالی است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب کم‌آبی و خشکسالی است.

مهمترین مشکل بخش کشاورزی سرپل‌ذهاب خشکسالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی عباسی در سی‌امین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه کاشت دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز شد اظهار کرد: این محصول در 200 هکتار از اراضی این منطقه کشت می‌شود.

عباسی افزود: کاشت این محصول از اول آبان ماه که بهترین موقع برای کشت دانه روغنی کلزا است در مزارع این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید محصول کلزا در هر هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان چهار تا پنج تن است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 800 تا یک هزار تن دانه روغنی بسیار مفید کلزا از مزارع سرپل‌ذهاب برداشت شود.

  مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان را کم‌آبی و خشکسالی بیان کرد و افزود: امکان عدم کشت و کاهش تولید این محصول به‌واسطه این مشکل در این سطح از اراضی وجود دارد.

وی گفت: 45 تا 50 درصد روغن خوراکی از کلزا استحصال می‌شود و قرار گرفتن این محصول در تناوب کشت در افزایش حاصل‌خیزی خاک، کنترل علف‌های هرز باریک برگ چاودار و توسعه پایدار کشاورزی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

عباسی با بیان اینکه سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه قرار دارد افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب بیش از 34 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز گفت: 195 هکتار از اراضی ملی حاشیه سد شهدای گمنام برای احداث مزارع به متقاضیان واجد شرایط و دانش‌آموخته کشاورزی، کشاورزان و روستاییان ساکن در حاشیه این سد واگذار می‌شود.

میرزامراد پیرو با بیان اینکه تسهیلات مناسبی نیز در این راستا به متقاضیان انجام فعالیت‌های کشاورزی در این اراضی تخصیص داده می‌شود، اضافه کرد: اجرای طرح‌های کشاورزی در این اراضی زمینه اشتغال 85 نفر را فراهم می‌کند.

پیرو تاکید کرد: توسعه بخش کشاورزی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ایجاد کرده است که باید از این فرصت با اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی پایه اقتصاد کشاورزی است، گفت: با حمایت از روستاییان و اشتغال دانش‌آموختگان در بخش کشاورزی در راستای اشتغال تحول عمیق و بنیادین ایجاد خواهد شد.

فرماندار سرپل‌ذهاب از تصویب دو طرح باغداری در سی‌امین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها که زمینه اشتغال دو نفر را فراهم می‌کند، 120 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول