اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور اعلام کرد

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در راور

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: 124 طرح مصوب کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان به بانک معرفی و 22 طرح به مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در راور

محمدرضا شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: از آن جا که دولت برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری با افزایش میزان تسهیلات به متقاضیان اقدامات قابل توجهی انجام داد لذا مسئولان باید ضمن تشویق مردم به ویژه افراد سرمایه‌گذار در این بخش فرصت اشتغال شهروندان را فراهم کنند.

وی تعداد پروانه صادره برای واگذاری زمین در شهرستان را 41 مورد در زمینه احداث دامپروری، مرغداری، پرورش گاو و گوساله اعلام کرد و افزود: تعداد مراجعان برای اخذ تسهیلات در این شهرستان 257 نفر با تعداد هفت شرکت و 250 مورد به صورت شخصی بوده است.

شریفی تصریح کرد: از این تعداد 124 مورد به بانک معرفی و تاکنون 22 مورد به مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی از 21 مورد درخواست در دست اقدام با مبلغی بالغ بر 13 میلیارد ریال خبر داد و بیان داشت: با توجه به قرار گرفتن راور در حاشیه کویر این شهرستان دارای ظرفیت‌های ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری است لذا باید شهروندان تمام تلاش خود را معطوف تا این شهرستان بتواند به جایگاه ویژه خود برسد.

شریفی با تاکید بر حمایت و مساعدت لازم مسئولان از متقاضیان خواستار تشویق عموم به ویژه جوانان جویای کار برای راه‌اندازی مراکز پرورش دام و طیور شد.

فرماندار راور پسته، زعفران، انار، محصولات سردرختی و ... را از مهم‌ترین محصولات کشاورزی در شهرستان راور دانست و افزود: در صورت توجه بیشتر به باغ‌های پسته، این خطه از دیار کریمان حرف برای گفتن در کشور و جهان دارد.

شریفی تصریح کرد: صنایع دستی روزگاری به عنوان صادرات این شهر محسوب می‌شد که از آن جمله می‌توان به قالی دستبافت راور اشاره کرد که در گذشته نه چندان دور در بسیاری از خانه‌ها کارگاه‌های قالیبافی تعدادی از افراد جویای کار را در خود جای داده بود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده بر اثر بی‌توجهی و غفلت این مهم به فراموشی سپرده شود که همت بیشتر را در راستای گسترش کارگاه‌ها می‌طلبد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول