اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک:

تعیین سهمیه آب کشاورزان از عهده جهاد خارج است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: تعیین سهمیه آب کشاورزان از عهده جهاد کشاورزی خارج است چراکه میزان سهمیه آب را اداره امور آب مشخص می‌کند.

تعیین سهمیه آب کشاورزان از عهده جهاد خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیژن لطفی بعد از ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: هفته گذشته از سوی جهاد کشاورزی موافقت لازم برای تغییر کاربری زمینی در روستای آقچری صورت گرفته است که از شورای اسلامی این روستا می‌خواهیم در جریان این موضوع باشد.

وی افزود: سهمیه آب کشاورزی را اداره امور آب مشخص می‌کند چراکه جهاد کشاورزی کار انتقال آب را بر عهده دارد و اگر نامه‌ای از جهاد کشاورزی درخواست شود می‌تواند نسبت به نامه اقدام و سطح کشت اراضی را تأیید کند.

این مسئول ادامه داد: در زمینه تهیه بذر گندم مشکلی در شهرستان آبیک وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: تاکنون 217 تن کود فسفات، 767 تن کود ازته و 37 تن کود پتاسیم بین کشاورزان توزیع شده است.

لطفی سطح زیر کشت گندم در شهرستان آبیک را 18 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: در صورت عدم بروز مشکل، میزان تولید گندم به 85 هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: میزان سوخت ادوات کشاورزی را شرکت نفت تعیین می‌کند که درصدد هستیم سهمیه سوخت ادوات کشاورزی و چاه‌های کشاورزی را افزایش دهیم تا مشکل سوخت کشاورزان برطرف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک در زمینه تولید محصول گندم رتبه نخست را در استان قزوین دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اذعان کرد: کشاورزان برای دریافت سوخت ادوات کشاورزی در سامانه اداره امور آب ثبت نام کرده تا مقدار سوخت تعیین شود که سپس به جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول