اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رامیان خبر داد

توزیع 1200 تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان رامیانی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: یک‎هزار و 200 تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان این شهرستان توزیع خواهد شد.

توزیع 1200 تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان رامیانی

رحمان صالحی‎نصب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این بذرها اصلاح شده و با کیفیت مورد تأیید کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بوده و از مجموع یک‎هزار و 200 تن، 850 تن بذر مروارید و 350 تن بذر کوهدشت است.

وی تصریح کرد: تاکنون 96 تن بذر بین کشاورزانی که با مدیریت جهاد کشاورزی و خدمات قرارداد کاشت گندم امضا کردند، توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان رامیان 8 هزار و 575 هکتار قرارداد کشت گندم به امضا رسیده که از این تعداد 336 هکتار گندم دیم و 8 هزار و 239 هکتار گندم آبی خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی رامیان با اشاره به باران‎های سیل‎آسای اخیر گفت: محصول گندم همه کسانی که با جهاد کشاورزی قرارداد می‎بندند بیمه بوده و در صورتی که دچار حادثه‎ای مثل سیل شود از خدمات مربوط به بیمه بهره‎مند خواهد شد.

صالحی‎نصب اضافه کرد: بیش از 14 هزار کلنی زنبور عسل این شهرستان که به خاطر استفاده از شرایط آب و هوایی معتدل در فصل تابستان به کوهستان‎ها و ارتفاعات جنوبی شهرستان کوچ کرده، در حال حاضر با شروع فصل پاییز و سرما به مناطق کوهپایه‎ای عودت داده شدند تا دچار تلفات ناشی از سرما نشوند.

وی ادامه داد: شهرستان رامیان با بیش از 300 زنبوردار از شهرستان‎های پیشرو در امر زنبورداری است و همواره عسل خوب و باکیفیتی را به بازار عرضه می‎کند.

این مسئول تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی به دنبال آن است تا با افزایش کلاس‎های ترویجی اطلاعات به روز مربوط به زنبورداری را در اختیار زنبورداران قرار دهد و باعث ارتقای سطح دانش و آگاهی آنان شود؛ همچنین شرایطی را ایجاد کند تا این قشر زحمتکش با تشکیل شرکت تعاونی محصول خود را با قیمتی منصفانه به بازارهای خارج از استان و حتی خارج از کشور عرضه کنند.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول