اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

214 طرح کشاورزی در شهرستان بهار به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: فرماندار بهار گفت: از ابتدای سال تاکنون 214 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد ریال در شهرستان بهار به تصویب رسیده که از این تعداد 41 طرح به ارزش 25 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

214 طرح کشاورزی در شهرستان بهار به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه این کارگروه باید عملیاتی و مصوبات آن اجرایی شود، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداریم.

وی اضافه کرد: امسال سیاست اصلی دولت توجه ویژه به این بخش است و با توجه به اینکه بیش از 75 درصد جمعیت شهرستان در بخش کشاورزی مشغول هستند همه باید به این بخش توجه ویژه کنیم.

فرماندار بهار ادامه داد: در راستای توسعه بخش کشاورزی طرح‌های کشاورزی در قالب تسهیلات با سود چهار تا هفت درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون 214 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد ریال به تصویب رسیده که از این تعداد 41 طرح به ارزش 25 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

گلکارزاده اظهار داشت: برای 75 نفر اشتغالزایی شده که بانک عامل باید همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشد تا طرح‌های تصویب شده به سهولت بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این کارگروه 40 هکتار از اراضی ملی برای بیکاران متقاضی اشتغال در بخش کشاورزی تصویب شده که تاکنون 8.5 هکتار زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است و 18 نفر مشغول به کار شده‌اند.

سپس مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: محصول اصلی شهرستان بهار سیب زمینی است که بیش از 7 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول است.

حبیب‌الله مظاهری‌لقب افزود: سالانه بیش از 300 هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان تولید می‌شود که سیاست این مدیریت کشت تناوب در شهرستان است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا امسال در 50 هکتار از اراضی پیاز کشت شده که در هر هکتار متوسط برداشت 80 تن است و در مجموع 4 هزار تن پیاز تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهار ابراز کرد: همچنین در 690 هکتار سیر کشت شده که متوسط برداشت در هر هکتار 15 تن است که در مجموع 10 هزار تن سیر تولید شده و در 366 هکتار ذرت علوفه‌ای کشت شده که متوسط برداشت در هر هکتار 65 تن است که در مجموع 24 هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان برداشت شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تناوب زراعی پنج تن بذر نخود دیم توسط این مدیریت خریداری شده و به صورت یارانه‌ای بین کشاورزان توزیع شده که در 60 هکتار کشت خواهد شد.

مظاهری‌لقب اظهار داشت: باید کشاورزان با سیاست‌های دولت همگام باشند تا بتوانیم شهرستان را از تک‌محصولی (سیب‌زمینی) خارج کنیم و با تولید فراوان محصولات دیگر، کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول