اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ساری:

قانون 43 ساله گذشته پیشگیری از سیل برای امروز مناسب نیست

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار ساری با اشاره به اینکه سیل اخیر 76 میلیارد ریال به ساری خسارت زد، گفت: قانون 43 سال پیش برای جلوگیری از سیل در وضعیت شهری کنونی مناسب نیست.

قانون 43 ساله گذشته پیشگیری از سیل برای امروز مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود مجیدی در جلسه شورای اداری فرمانداری ساری  در ارائه گزارش فعالیت‌های امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان ساری اظهار داشت: در نخستین ساعات جاری شدن سیل نیروهای امدادی به مناطق بالادست که شامل کلیجانرستان می‌شود اعزام شد.

وی با بیان اینکه 136 میلیمتر سیل در ایستگاه عباس‌آباد بهشهر جاری شد، ادامه داد: میزان بارندگی منجر به سیل در ساری 35 میلیمتر بود.

مجیدی با تاکید بر اینکه شهرستان ساری در بحث جاری شدن سیلاب خسارت‌های زیادی را متحمل شده، بیان داشت: عواملی همچون روش عملکرد مسئولان، پوشش گیاهی، اجرای طرح آبخیزداری، حفاظت از خاک، جنگل و مراتع، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی است که در جاری شدن سیل موثر است.

این مسئول قانون پیشگیری از سیل متعلق به سال 1348 است، تصریح کرد: قانون 43 سال پیش برای جلوگیری از سیل در وضعیت شهری کنونی مناسب نیست.

معاون عمرانی فرماندار ساری با اشاره به اینکه کمیته نظارت از حریم رودخانه‌ها جدی‌تر فعالیت کند، گفت: تصرفات نابجا از بستر رودخانه گذرخان ساری سبب شد افزایش میزان آبگرفتگی در ساری شد.

وی لایروبی نهرهای داخل شهر، ساماندهی بستر انهار، نصب هشدار دهنده سیل، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی را از مهم‌ترین عوامل در مقابله با جاری شدن سیل عنوان کرد.

مجیدی آمار کارشناسی خسارت ناشی از سیل اخیر در شهرستان ساری را در بخش تجهیزات زیر بنایی 23 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: خسارت وارد شده در بخش مسکونی، تجاری و معیشتی بیش از 16 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 363 واحد مسکونی در سیل اخیر شهرستان ساری خسارت دیدند، ادامه داد: خسارت ناشی از سیل در بخش کشاورزی 365 میلیارد ریال برآورد شده است.

مجیدی اذعان داشت: بیش از 76 میلیارد ریال در سیل 22 مهر ماه سال جاری به شهرستان ساری خسارت وارد کرد.

نصرالله زاهدی بخشدار کلیجانرستاق نیز با اعلام اینکه 100 واحد مسکونی در سیل اخیر مرکز مازندران تخریب شدند، گفت: 700 هکتار از اراضی کشاورزی، تخریب دو انبار کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی، پنج خودروی سواری، تخریب دیوار مدرسه و مسجد، از بین رفتن 60 راس گوسفند، 200 عدد مرغ، هفت راس گاو، تخریب 22 کیلومتر راه روستایی و نیز نفود آب به مراکز بهداشتی روستای امره و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول