اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

فرهنگ بازدید از موزه‌ها در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ بازدید از موزه‌ها باید در جامعه و بین اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان نهادینه شود.

فرهنگ بازدید از موزه‌ها در جامعه نهادینه شود

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: موزه‌های مختلف به ویژه موزه‌هایی که از قدمت بیشتری برخوردار هستند فرهنگ و تمدن غنی هر سرزمین را به معرض نمایش می‌گذارند از این رو در مناطق مختلف کشور ما از جمله این استان موزه‌های زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: آحاد جامعه باید با فرهنگ غنی سرزمین و ملت خود آشنا شوند اما این موضوع در مورد نوجوانان و جوانان بیشتر صدق دارد.

وی ادامه داد: چنانچه جوانان از گذشته شناخت درست پیدا کنند برای ساختن آینده نیز خود را آماده می‌کنند از طرف دیگر رسانه‌های جمعی باید رغبت بازدید از موزه را بین مردم برانگیخته کنند و اهمیت این موضوع به طور مطلوب برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

امامی به وجود موزه در میاندوآب اشاره کرد و افزود: این موزه در سال 1347 شمسی در این شهرستان تاسیس شد که هشت بخش مختلف دارد و در بخش‌های گوناگون آن فراخور تقسیم‌بندی صورت گرفته آثار برنزی، لوازم سفالی، انواع سکه، زیورآلات و .... وجود دارد.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به وجود موزه‌های مختلف در مناطق مختلف استان از جمله ارومیه و نقده اشاره کرد و بیان داشت: برای اینکه یک ملت در ساختن آینده درخشان برای کشور موفق شود باید از پیشینه خود نیز آگاهی کسب کند که این آگاهی از طریق بازدید موزه‌ها  اعم از تاریخ طبیعی، دریایی و ... به دست می‌آید.

وی پل میرزا رسول، مسجد طاق، تپه باستانی آق‌داش و مجتمع تفریحی سد نوروزلو را از جاذبه‌های دیگر میاندوآب برشمرد و اظهار داشت: باید به طور گسترده در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان‌های مختلف استان گام برداشته شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول