اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل:

تجویزهای مراکز مشاوره با آموزه‌های دینی هماهنگ شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آمل از برخی تجویزهای مراکز مشاوره که با آموزه‌های دینی مغایرت دارد انتقاد کرد.

تجویزهای مراکز مشاوره با آموزه‌های دینی هماهنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی ظهر امروز در کارگروه ساماندهی مراکز مشاوره این شهرستان با اشاره به اینکه این اداره تنها مشاوره تحصیلی ارائه می‌کند، افزود: بخش مشاوره نیز در آموزش و پرورش متمرکز است و تنها در زمینه درسی ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشاوره‌های کنکوری مربوط به آموزش و پرورش تنها در ایام انتخاب رشته سبز می‌شوند و موقتی هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش در زمینه مشاوره‌های خانواده و روانشناسی ورود پیدا نمی‌کند.

لطفی با اعلام اینکه 50 درصد تجویزهای مراکز مشاوره با آموزه‌های دینی مغایرت دارد، بیان کرد: تجویز رقص، موسیقی‌درمانی و راهکارهایی از این دست به جای ترویج فرهنگ توسل به خدا و قوت ایمان قبلی در مراکز مشاوره به وفور یافت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این مراکز باید شناسایی و ساماندهی شود، گفت: باید دوره‌های بازآموزی در این مراکز جدی گرفته شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل با تاکید بر اینکه تا زمانی که ماهواره در منازل و در میان خانواده‌ها وجود دارد معضلات اجتماعی افزایش خواهد یافت، افزود: ماهواره بنیان خانواده‌های ایرانی را نشانه گرفته است.

مسئول امور بانوان فرمانداری آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه تقویت و تحکیم بنیان‌های خانواده‌ها باید در دستور مراکز مشاوره قرار داشته باشد، بیان داشت: قرار شده بود جلسه‌ای با حضور مدیران مراکز مشاوره شهرستان به منظور ساماندهی برگزار شود، اما ابتدا باید نهادهایی که به این مراکز مجوز می‌دهند شناسایی شوند.

صدیقه حق‌شناس با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد تنها تعدادی از این مراکز دارای مجوز هستند، گفت: نظارت کافی بر مراکز مشاوره وجود ندارد و برخی در منزل مسکونی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: این امر موجب شده قیمت‌هایی که به عنوان حق مشاوره از افراد دریافت می‌شود سرسام‌آور شود.

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول