اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با میلاد مسعود حضرت رضا (ع) صورت گرفت

اهدای مدال قهرمان کشتی المپیک لندن به موزه آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: همزمان با میلاد مسعود حضرت رضا (ع)، امید نوروزی قهرمان کشتی المپیک 2012 لندن مدال طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی اهداء کرد.

اهدای مدال قهرمان کشتی المپیک لندن به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد در این مراسم که با حضور صادق عابدین استاندار استان فارس، حسین یوسفی مدیرکل روابط‌ عمومی آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی رئیس کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد و امیری‌نیا معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، مدال طلای قهرمانی امید نوروزی به آستان قدس رضوی اهداء شد تا در کنار دیگر اشیای موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حوزه‌ ورزش، پیشکسوتان و افتخارآفرینان ورزشی در مجتمع‌های ورزشی آستان قدس رضوی فعالیت‌ می‌کنند، افزود: در این مراکز ورزشی نگاه آستان قدس رضوی به توسعه ورزش عمومی است و در همین راستا یکی از بزرگترین مجتمع‌های آبی این مجموعه در منطقه‌ کم برخوردار مشهد ایجاد شده است.

حسین یوسفی با اشاره به اینکه افراد زیادی حائز کسب مدال‌های قهرمانی شدند، ولی توفیق جاودانه‌کردن خود و آن مدال را نداشته‌اند، اظهار کرد: اهدای این مدال طلا به موزه حضرت رضا(ع)، سرمایه‌ای عظیم برای عرض ارادت و محبت به آن حضرت و جاودانه‌شدن نام این قهرمان کشور است.

وی تصریح کرد: موزه‌های آستان قدس رضوی از غنی‌ترین موزه‌های کشور و منطقه است که بیش‌ترین درصد بازدیدکننده را در میان تمامی موزه‌های کشور به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به بهره‌مندی بیش از 150 هزار نفر از امکانات ورزشی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت رضوی مسابقات فرهنگی- ورزشی در چهار رشته برگزار شد.

امید نوروزی در این مراسم ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) اظهار داشت: قبل از تمامی مسابقات خود برای استعانت گرفتن از حضرت علی‌ بن ‌موسی‌الرضا(ع) به پابوس ایشان مشرف می‌شوم.

این قهرمان المپیک 2012 لندن در مراسم اهدای مدال قهرمانی‌اش به موزه‌های آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر در سال‌های آتی توانستم مدالی را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کنم، یقینا آن را به آستان قدس رضوی اهداء خواهم کرد.

* راه‌اندازی تالار مدال‌آوران در موزه‌های آستان قدس رضوی

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تاکنون 156 مدال از قهرمانان در میادین ورزشی و علمی در موزه‌های این آستان در معرض دید عموم گذاشته شده است، ابراز داشت: 3 هزار مدال دیگر در خزانه‌داری آستان قدس رضوی موجود است.

محسن امیری‌نیا در پایان به راه‌اندازی تالار مدال‌آوران اشاره کرد و افزود: در این تالار مجموعه مدال‌های اهداء شده به آستان مقدس حضرت رضا(ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول