اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

کاخ آقا محمدخانی در گرگان موزه زن در دفاع مقدس می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: کاخ آقا محمدخانی گرگان موزه زن در دفاع مقدس و یا در انقلاب اسلامی می‎شود.

کاخ آقا محمدخانی در گرگان موزه زن در دفاع مقدس می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: سپاه نینوا گلستان این کاخ را تحویل سازمان میراث و فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان داده تا بتوان موزه زن را در دفاع مقدس و یا در انقلاب اسلامی راه‎اندازی کرد و بانوان بتوانند از این موزه استفاده کنند.

وی به برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان اشاره کرد و افزود:

تمام آداب و رسوم و صنایع دستی کشور در جشنواره اقوام جمع‎آوری شد و مردم توانستند از نزدیک با این آداب و رسوم آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصریح کرد: جشنواره اقوام بیش از 50 هزار نفر بازدیدکننده داشت و این جشنواره در بحث صنایع دستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش جمعیتی و حدود 40 درصد فروش داشته است.

عباسی اذعان داشت: در جشنواره اقوام بیش از 40 متر پارچه توسط روابط عمومی سازمان میراث و فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان تهیه شد که ظرف یک ساعت و نیم 60 هزار نفر بازدیدکننده آن را امضا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه شش شبکه داخلی و خارجی برای پوشش اخبار جشنواره اقوام وارد استان گلستان شدند گفت: در این جشنواره برای پوشش قرار دادن اخبار سه شبکه داخلی (یک، دو و شبکه خبر) و سه شبکه خارجی وارد استان شدند که متاسفانه صدا و سیمای گلستان در این بحث زیاد ورود پیدا نکرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه در جشنواره اقوام در سال 1391 کیفیت بالاتر بوده است مبلغ 230 میلیون تومان کاهش هزینه نسبت به سال گذشته داشته و این در حالی است که در سال 1389 مبلغ 470 میلیون تومان هزینه شده است.

عباسی تصریح کرد: ره‌آورد سفر رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس گردشگری کشور به گلستان در جشن ثبت جهانی برج قابوس این بود که توانسته فرآیند ثبت جهانی شدن دیوار آجری گرگان در دستور قرار گیرد و در این زمینه پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هر ساله هر کشور می‎تواند حداقل دو اثر تا حداکثر سه اثر را برای جهانی کردن به یونسکو معرفی کند گفت: استان گلستان قابلیت این را دارد که سه تا چهار اثر را در فهرست میراث جهانی ثبت کند.

عباسی افزود: مناره‎های مسجد جامع که از دوره سلجوقیه بوده است یکی از اقداماتی بود که در سال 1391 در دستور کار قرار داشت که با همکاری مرجع تقلید آیت‎الله علوی‎گرگانی کارهای خوبی انجام شد.

وی با اشاره به تپه قلعه خندان گفت: با همکاری شهرداری تپه قلعه‎خندان حفظ شد و محل عبور و مرور مردم نیز در این راستا حفظ شده است.

عباسی با بیان اینکه ثبت سه اثر چهل منبر گرگان، ابریشم‎بافی در مینودشت و زیورآلات ترکمن در دستور کار قرار دارد افزود: در بحث میراث طبیعی سعی شد تا چنار سبزه مشهد، آبشارکبودوال و آبشار مینودشت به ثبت جهانی رسانده شود.

وی در خصوص بافت قدیمی گفت: بافت تاریخی در نعلبندان تا مصلی در دو فاز با مبلغ 60 میلیون تومان قرارداد امضا شد و کار سنگ‌فرش آن و نورپردازی و زیباسازی از محل نعلبندان تا امامزاده نور انجام گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطر نشان کرد: از زمان ثبت جهانی برج آجری قابوس تاکنون بیش از 30 درصد افزایش گردشگر خارجی داشته که به برج مراجعه کردند و از ابتدای سال تاکنون 64 هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان گلستان شده‌اند.

عباسی از راه‎اندازی دو هتل دو ستاره تا 22 بهمن سال جاری در استان خبر داد و گفت: با راه‎اندازی این هتل‎ها، تعداد 2 هزار و 400 تخت به 5 هزار تخت می‎رسد تا خدمات خوبی به مسافران داده شود و گلستان را به عنوان استان مقصد خود انتخاب کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با ارائه خدمات مطلوب و شایسته، بتوان گام‎های مؤثری را برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان و اقتصاد منطقه برداشت.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول