اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 3 میلیارد ریال صورت می‌گیرد

ساخت درب حرم کاظمین در پایتخت شور و شعور حسینی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: درب باب قبله حرم کاظمین با اعتبار 3 میلیارد ریال در زنجان ساخته می‌شود.

ساخت درب حرم کاظمین در پایتخت شور و شعور حسینی

ذبیح‌الله بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: درب حرمین مطهر کاظمین از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این درب توسط هنرمندان استان اصفهان ساخته می‌شود، افزود: این درب به دو شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه این درب به صورت محراب تغییر شکل می‌دهد، افزود: از این درب در باب قبله کاظمین استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اولیه ساخت این درب 300 میلیون تومان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم برای ساخت این درب انجام شده است.

بابایی از ارسال سیمان و میلگرد برای ساخت صحن حضرت زهرا(ع) از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات زنجان خبر داد و گفت: این صحن در حرم مطهر علی(ع) احداث می‌شود.

وی از حضور کارگران و متخصصان زنجانی در عتبات عالیات خبر داد و یادآور شد: این افراد برای بازسازی بخش‌های مختلف عتبات عالیات در این مناطق حضور دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه استادان برق‌کار زنجانی نیز در نجف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در نجف کارگاه برق از سوی ستاد بازسازی استان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه وسایل و امکانات ضروری در اختیار این افراد قرار می‌گیرد، افزود: ارادت به ائمه اطهار (ع) موجب حضور فعال صنعت‌کاران استان در عتبات عالیات شده است.

بابایی با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات کاری اعتقادی و بر اساس باورهای مسلمانان است، افزود: مردم استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی سهم بیشتری در بازسازی عتبات عالیات دارند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات مطلوبی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا انجام شده است، افزود: استان آماده کمک به بازسازی عتبات عالیات است.

بابایی استقبال مردم را از بازسازی عتبات عالیات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم فهیم و همیشه در صحنه زنجان در این کار خیر نیز سهیم هستند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول