اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

مسجد صفوی در کاظمین بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از بازسازی مسجد صفوی با توجه به سه برابر شدن فضای زیارتی شهر کاظمین و دو طبقه کردن صحن موجود خبر داد.

مسجد صفوی در کاظمین بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن پلارک ظهر امروز در آیین رونمایی از ضریح جدید امام حسین(ع) در قم ساخت ضریح امام حسین(ع) را برگ زرینی در تاریخ گهربار ایران دانست و اظهار کرد: ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) در سه مرحله در شورای سیاستگذاری ستاد عتبات عالیات مصوب شد.

وی افزود: حساس‌ترین مرحله، مرحله ساخت است که با همت همه علما و دست‌اندرکاران این پروژه عظیم صورت گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور مرحله دوم این طرح را انتقال ضریح عنوان کرد و گفت: این مرحله طی اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید اما در حال حاضر سعی داریم امکان زیارت این ضریح مطهر را برای تمام مردم فراهم سازیم.

وی مرحله سوم را که شامل نصب ضریح می‌شود، منوط به ارتباط با تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: این پروژه گل سرسبد پروژه‌های عتبات عالیات است که نصیب شهر مقدس قم شد و آیت‌الله سیستانی هم حمایت فراوانی از این پروژه داشت.

پلارک اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات که با عنایات مرجعیت شیعه و مقام معظم رهبری به وجود آمد، پروژه‌هایی را در سه بخش تعریف کرده است.

وی ادامه داد: بخش نخست شامل رنگ‌کاری، اصلاح سیستم‌های تاسیساتی، مفروش کردن و... می‌شود و بخش دوم نیز مواردی چون رفع نیاز و کمبودهای حرم امامان(ع)، پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و نیز مجتمع خدماتی امام حسین(ع) را در بر می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بخش سوم را ورود به پروژه‌های توسعه‌ای عتبات عنوان کرد و گفت: با حمایت دوستان عراقی توانستیم طرح‌های توسعه‌ای را تهیه کرده و بیشتر این طرح‌ها در نجف اشرف است.

وی با اشاره به احداث صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) گفت: برای تملک زمین‌های اطراف این صحن دو سال زمان صرف شده است.

پلارک به طرح‌های توسعه‌ای در کربلای معلی اشاره کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون در مرحله مذاکره با تولیت حرم امام حسین(ع) و تصویب جزئیات طرح توسعه هستیم.

وی به طرح‌های توسعه‌ای در کاظمین اشاره کرد و گفت: در این شهر نیز طرح توسعه‌ای شامل بازسازی مسجد صفوی با توجه به سه برابر شدن فضای زیارتی آن و دو طبقه کردن صحن موجود پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ادامه داد: در سامرا نیز علاوه بر تکمیل کارهای ناتمام، دو طبقه کردن صحن موجود به شکل زیرزمینی در دستور کار است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول