اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

مقابله با فاصله طبقاتی سلامت اجتماعی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: فاصله طبقاتی در جوامع مختلف آثار منفی را از حیث اخلاقی، اجتماعی و ... بر جای می‌گذارد پس باید با آن مقابله شود چرا که سلامت اجتماعی به این مسئله بستگی دارد.

مقابله با فاصله طبقاتی سلامت اجتماعی را به دنبال دارد

احد مهرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فاصله طبقاتی از آسیب‌های مهم برای یک جامعه سالم و پویا محسوب می‌شود لذا جامعه‌ای که در رویای پیشرفت و تکامل به سر می‌برد باید تا حد امکان فاصله طبقاتی را در ساختار بدنه خود از بین ببرد.

وی تصریح کرد: فاصله و نابرابری اجتماعی علاوه بر اینکه تأثیرهای منفی و نامطلوب در اقتصاد بر جای می‌گذارد در حوزه‌های دیگر به ویِژه در اخلاق عمومی جامعه نیز تأثیر سوء دارد و موجب مخدوش شدن وجدان و اخلاق عمومی جامعه می‌شود و گرایش‌های مجرمانه هم ظهور و بروز پیدا می‌کند.

مهرمند با بیان اینکه احساس خمودگی، بی‌عدالتی، یاس و ناامیدی در میان یک عده از جمله نتایج شایعی است که از نابرابری و فاصله طبقاتی سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: احساس ظلم و اجحاف از سوی کسانی که در طبقه‌های پایین و متوسط جامعه قرار می‌گیرند مانع از این می‌شود که حس اعتماد، دلسوزی و تعلق خاطر نسبت به سرزمین در وجودشان شکل بگیرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر رنج‌های فراوانی که در اثر فقر و ناداری، عدم مکنت کافی، تحقیر و نابرابری بر افراد تحمیل می‌شود، درگیری ذهن و فکر با انواع بیماری‌های روحی و اخلاقی، جرم‌زایی از دیگر نتایج نامطلوب فاصله اجتماعی است.

وی از جمله دلایلی که می‌تواند به فاصله اجتماعی دامن زند عامل اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: نابرابری‌های اقتصادی عامل اساسی در رنجش عمومی افراد است لذا شایسته است در سال جاری که به عنوان سال جهاد اقتصادی مزین شده است تلاش عمومی و عزم ملی برای پیشبرد توان اقتصادی جامعه اسلامی شکل بگیرد چه بسا در این صورت میزان وقوع جرایم کاهش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ترویج فرهنگ صحیح، پرهیز از اتلاف ذخایر ملی، کار و تلاش مستمر، اشاعه و نهادینه‌کردن فرهنگ پرداخت مالیات از جمله نکاتی است که می‌تواند به بهبود وضع عمومی جامعه و اقتصاد کلان ایران اسلامی و در نتیجه کاهش جرائم و تخلفات منجر شود که سرافرازی مردم این کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول