اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

نیروی انتظامی در تامین ارزش‌های جامعه سهیم است

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد گفت: نیروی انتظامی با تامین امنیت در تامین ارزش‌های جامعه سهیم است و هر کار فرهنگی، اجتماعی و علمی در جامعه انجام می‌شود با تامین امنیت است.

نیروی انتظامی در تامین ارزش‌های جامعه سهیم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در نشست فرماندهان نیروی انتظامی و کلانتری‌های مشهد مقدس با معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی در فرمانداری مشهد اظهار کرد: بالاترین ارزش جامعه امنیت است که برقراری امنیت برعهده نیروی انتظامی است.

فرماندار مشهد افزود: نیروی انتظامی با تامین امنیت در تامین ارزش‌های جامعه سهیم است و هر کار فرهنگی، اجتماعی و علمی در جامعه انجام می شود با تامین امنیت است.

موحدیان خاطرنشان کرد: امنیت پایدار با همکاری مردم با پلیس است که انجام می‌شود و این همکاری نیازمند احترام و توجه به حقوق مردم است که اگر ما به حقوق مردم احترام بگذاریم قطعا مردم با ما همکاری می‌کنند.

در ادامه احد کریمی فرمانده نیروی انتظامی مشهد اظهار کرد: از سال 87 تا سال 91 جرایم کاهش داشته است و عمده مشکلات شهروندان تماس با 110 بود که ما خطوط خود را به 25 خط افزایش دادیم که تماس شهروندان در کوتاهترین زمان انجام می‌شود. 

همچنین محمد غفاری معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: پلیس مترادف با امنیت است و در حال حاضر امنیت دو تغییر در دنیا پیدا کرده است که یکی تغییر در گفتمان و دیگری در مفهوم تهدید است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: در گذشته امنیت به معنای فراغت از تهدید بود اما در حال حاضر امنیت به معنای شرایطی است که ملت بتواند ارزش‌های حیاتی خود را حفظ کند و به اهداف خود در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی برسند بنابر این امنیت از معنای سلبی به ایجابی تبدیل شده است.

غفاری در ارتباط با معنای تهدید اظهار کرد: در گذشته تهدید به معنای عناصری بود که امنیت مردم را به خطر می‌انداخت و در این رابطه عناصر خشن را تهدید می‌دانستند، اما اکنون وجود عناصر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی که امنیت را به خطر اندازد.

وی خاطرنشان کرد: کارکردهای پلیس در گذشته ضابط دستگاه قضایی و برقراری امنیت و نظم بود که با دو تغییر به‌ وجود آمده امنیت در دو قسمت رضایت مردم و مشارکت آنها تجلی پیدا می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: در حال حاضر کارکرد پلیس به طور کلی تغییر کرده و به کسب رضایتمندی مردم و ایجاد شرایطی برای مشارکت آنها در سرنوشت خودشان تغییر یافته است، پرونده نیروی انتظامی در این امر مثبت ارزیابی می‌شود و عملکرد پلیس رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول