اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

نیروی انتظامی آخرین حلقه مقابله با جرم است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: نیروی انتظامی آخرین حلقه مقابله با جرم در جامعه است و سایر اقدام‌های پیشگیرانه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

نیروی انتظامی آخرین حلقه مقابله با جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان در جمع اعضای شورای شهر شیراز اظهار داشت: انتظاراتی که نیروی انتظامی فارس از دستگاه‌های دولتی و نهادهای مدیریت شهری برای پیشگیری از جرم دارد، محقق نشده است.

وی افزود: انتظار داریم که شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های دولتی در زمینه مسائل اجتماعی تعامل بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند.

سجادیان در مورد سخنان رئیس و برخی از اعضای شورای شهر که انتقاداتی را در مورد کاروان‌های عروسی و وضعیت حجاب عنوان کردند، تصریح کرد: سؤال من از اعضای شورا این است که آیا برای تغییر الگوی جشن عروسی کار فرهنگی انجام داده‌ایم که انتظار داریم نیروی انتظامی عروس و داماد و فامیل آنها را در شب عروسی دستگیر کند.

وی ادامه داد: آیا اصناف مرتبط که به جشن‌های عروسی خدمات می‌دهند و دستگاه‌هایی که ازدواج را ثبت می‌کنند در این زمینه وظایف خود را انجام داده‌اند.

فرمانده ارشد انتظامی استان فارس تصریح کرد: بنده در عرض یک روز تمام بدحجابان را جمع‌آوری می‌کنم اما آیا با این کار معضل بدحجابی حل می‌شود.

وی اضافه کرد: ما بیشتر از علت‌ها به دنبال معلول‌ها هستیم و در زمینه مسائل و معضلات اجتماعی نیز علت‌گرایانه رفتار نمی‌کنیم.

به گفته سجادیان، شهرداری با هزینه 100 میلیون تومان مرکزی را برای جمع‌آوری معتادان از سطح شهر احداث کرده است اما این مرکز تنها 200 معتاد از چند هزار معتاد شیراز را در خود نگاه می‌دارد و برای برخورد ریشه‌ای با این پدیده باید عمیق‌تر حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در نیروی انتظامی با انجام چند کار کوچک فرهنگی در حسینیه‌ها و مساجد به مردم در زمینه سرقت اطلاعاتی دادیم و نتیجه آن کاهش 25 درصدی سرقت از منازل در سال جاری بود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس خاطرنشان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مراحل مختلفی وجود دارد و در صورتی که این مراحل انجام شود و نتیجه ندهد نیروی انتظامی برای اصلاح متخلفان آماده است.

سجادیان تصریح کرد: تمام همت نیروی انتظامی خدمت به مردم و حفظ ارزش‌ها است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم اما جا دارد که ده‌ها نهاد و ارگانی که وظایف فرهنگی بر عهده دارند به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: بنابر آمار نیروی انتظامی 78 درصد افراد دستگیر شده در فارس بیکار هستند و این موضوع نشان می‌دهد که با تمام تلاشی که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌کند تا مسئله بیکاری حل شود، همچنان باید دستگیری‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول