اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی طرح حجاب و عفاف ریحانة النبی(س) ارومیه:

کاهش مدارس زیر پوشش، به دلیل عدم حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی طرح حجاب و عفاف ریحانة النبی(س) ارومیه گفت: ضعف پشتیبانی و مشکلات مالی و معنوی عامل اساسی در اجرایی نشدن طرح حجاب و عفاف ریحانة النبی(س) در مدارس است.

کاهش مدارس زیر پوشش، به دلیل عدم حمایت مسئولان است

حجت‌الاسلام یحیی میرفتحی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح سراسری حجاب و عفاف ریحانة النبی(س) متأسفانه به دلیل بی‌رغبتی مسئولان ذی‌ربط به همکاری، از اجرا در مدارس 16گانه بازمانده است.

وی ادامه داد: طرح فرهنگ‌ساز حجاب و عفاف ریحانة النبی(س) که در 16 مدرسه ارومیه توسط مربیان حوزوی به همراه کتب تخصصی حجاب تدریس می‌شد امروز به دلیل عدم تعهد و حمایت همه جانبه مسئولان پرورشی و حوزوی به تعداد 10 مدرسه کاهش یافته است و امیدواریم بتوانیم پرچم این طرح را در این مدارس پا برجا نگه داریم.

میرفتحی‌زاده با اشاره به مشکلات مادی و معنوی در راستای پیشبرد اهداف درازمدت این طرح خاطرنشان کرد: بسترسازی برای درک پوشش اسلامی ایرانی دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی و همچنین آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و مربیان از طریق برگزاری همایش‌ها و جلسات توجیهی سبب بصیرت و آگاهی آنان می‌شود؛ همان‌گونه که طراحی کتاب‌های آموزشی برای دوره‌های ابتدایی همراه با طبقه‌بندی سنی، متنوع و جذاب است، در این مورد نیز سعی شده در ارائه مطلب، خواننده را با نوعی ایجاد نگرش در فهم و برداشت منطقی از حجاب همراه سازد.

وی در ادامه با اشاره به نقش خانواده در زمینه الگوگیری موثر و مفید، افزود: فراهم‌سازی محیط خانه و راهنمایی والدین در زمینه پوشش مناسب و به دور از آلایش می‌تواند از ابتدای سن تکلیف در ضمیر فرزندان، نگرش قانع کننده‌ای را از حجاب و پوشش اسلامی ایجاد کند؛ همان گونه که امروزه در غرب با بی‌اعتقادی و زیر پا نهادن اصول بنیادین مذهب، به لغزش‌های اخلاقی مبتلا شده‌اند و با بی‌عفتی جایگاه خود را در اجتماع فراموش کرده‌اند.

میرفتحی‌زاده خیران و کسانی که چالش حجاب را به عنوان وظیفه خطیر امروز جوامع درک می‌کنند، قابل ستایش عنوان کرد و افزود: استقبال از این افراد برای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام که حجاب بخشی از آن تلقی می‌شود موجب دلگرمی ریحانة النبی(س) است.

دبیر اجرایی طرح ریحانة النبی(س) در ارومیه با اشاره به چشم‌انداز این طرح تصریح کرد: متاسفانه با ناهماهنگی‌های صورت گرفته قادر به توسعه و ترویج طرح حجاب در ابعاد گسترده نخواهیم بود؛ در حالی که در برنامه‌ها و طرح‌های بلندمدت این طرح برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته بود و همه این کارشناسی‌ها به اقتضای محیط جغرافیایی و وضعیت‌های گزارش شده انجام شد ولی با مشاهده روند این طرح که در حال حاضر در مدارس اجرا می‌شود امیدی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در سایر زمینه‌ها نیست و انتظار می‌رود تعداد مدارس به دلیل عدم پشتیبانی‌ها و عمل به تعهدات تا پنج مدرسه کاهش یابد.

گفتنی است طبق تحقیقات انجام یافته از مدارس 16گانه این طرح و همچنین بازخورد آن توسط والدین و دانش‌آموزان از میزان تأثیرگذاری ریحانة النبی(س) ابراز رضایت و استقبال داشتند زیرا چنین طرح‌هایی با بصیرت‌دهی و ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور شناخت فواید و ملزومات حجاب و عفاف در جامعه به واضح سودمند و ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول